tisdag 16 december 2008

Nu är det dax igen!

Åh, vad glad jag är!

Igår ringde Ballis till mig, (en gammal barndomspolare) och undrade om jag ville skuva lite hoj! Lätt! Fasen, vad kul vi hade! Vi plockade i stort sett bort hela bakpartiet på hans hoj. Han ska bygga om lite (se tidigare blogg) och plocka bort den gigantiska ställningen som har hållit hans nummerplåt och blinkers tidigare. Kommer bli bra som fan!
Lite ångest har man bara när man inte får använda svets och vinkelslip, för det är roligt!

Nu, sitter jag som vanligt på jobbet.
Jag var inne extra på möte igår igen. Det är som vanligt. Men den här månaden har jag bara jobbat 11 h utöver min heltidstjänst natt. De 11 h är dagtid naturligtvis. Lite tufft att ställa om hit och dit hela tiden! Men är man aktiv fackligt så är man. Någon måste ju göra det, och det är faktiskt lite kul. Kanske inte just för tillfället, men ändå. Men å andra sidan är det inte jättekul att jobba överhuvud taget för tillfället. Det har varit lite mycket den senaste tiden. Men det går åt rätt håll...

Natten har i och för sig varit bra. Lite pyssel på förnatten, men sedan dess har det bara kommit 1 enda ortopedpatient. Peppar, peppar, ta i trä. Det har jag nog knappt varit med om i år än!

Nu när hela akuten är städad, vi har diskat alla sterila instrument, tömt sopor, städat köket och stickvagnarna, så kan man få lite tid över för att skriva en snabb blogg. Nu väntar vi bara på dagpersonalen, och hoppas att det inte kommer in någon larm innan 7 då de börjar.

Nej, jag kommer bildblogga lite i kväll, då vi förhoppningsvis blir klara med hojjen.

Ha det bäst!
Mvh Alfred

Ps. saknar C faktiskt. Får nog åka till henne när jag vaknar. Ds.

Inga kommentarer: