tisdag 9 juni 2009

En kort uppdatering!

Ja, nu sitter man i Korčula. Det ar inte helt fel! Gardagen forflot i hyfsad vind. Vi seglade ca 17 nm igar. Idag har jag varit skipper, och strackan blev 35 nm. Det ar en bit! Vi har gatt for motor den storsta delen. Da det inte blaste sa mycket. Igar sag vi de forsta delfinerna, jag upptakte dom nar jag satt och mediterade... Jag bad att fa se dom, da jag hemskt garna ville. Jag satt och blundade, sedan nar jag slog upp ogonen sa var de dar mitt framfor baten!

Idag har vi sett delfiner med, de var annu narmare baten idag! De narmaste var ca 15 m fran oss, nar vi lag i vattnet. Jag har tagit massor av kort, men det funkar inte att lagga upp dom nar det inte finns tradlost internet. Jag far se om det kanske blir det nar vi kommer iland i Dubrovnic.

Nu sitter jag pa ett internetcafé... Det ar ca 35 grader varmt och stralande solsken. Inte helt fel om man sager sa. Det enda jobbiga ar att det inte ar svenskt tangentbord!

Nu orkar jag inte skriva mer, fruktansvart oergonomiskt stalle!!!

Kraaam Alfred

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW! Jag vill med se delfiner :) Men, vill man något tillräckligt mycket så verkar hela världen... ;)

Anonym sa...

Hej sonen! Hoppas du har det bra där borta. DI där du diskade med på vårt kalas i vintras från Ardala hälsar till dej. Vi har det våldigt trevligt o gemytligt, idag har vi vart på Kolmården o tittat på Görans kusiner. TA DET FÖRSIKTIGT hEM. kRAM MOR.