tisdag 8 december 2009

Dax igen!

Jojo! Det var ju ett tag sedan nu...

Jag har börjat återhämta mig från förkylningen nu... Det har varit skönt att vara sjukskriven! Jag jobbade ju i somras med förkylning och fick ensidig lunginflammation som jag jobbade med i nästan 3 v om jag inte minns fel. Så det var nog välbehövligt att vila upp sig ordentligt nu!

Idag har jag varit på Alpha-kurs med Elimkyrkan i Skövde. Det har varit trevligt!
Fasen, vad kul det är egentligen!

Jag älskar ju att diskutera, och detta är ett perfekt forum för mig i och med det jag har varit med om!
Jag vet att jag har varit kristen en stund i livet, men sedan frångick jag det. Ibland undrar jag varför... Varför är det så starkt att säga: "I Jesus Kristu namn!" Det är det fortfarande för mig... Det är svårt för kursledarna att motivera mig att jag ska "välja deras sida" eftersom jag har så mycket andliga erfarenheter tidigare i livet... Men det gör det spännande för både dom och mig att vara en del av det!
Det som jag känner är lite synd är att jag kanske släpper bomb på bomb på dom, och det kanske påverkar gruppen i fel riktning ibland... Det är väldigt svårt, att veta på vilken nivå man ska ligga...

Ja, nog om det! Den 16/12 kommer arbetsmiljöverket till akuten och pratar med cheferna! Fy fan vad gött det ska bli! Jag är nu i valet och kvalet om jag ska söka gipstekniker eller inte... Jag har en ansökningsblankett hemma... Men det handlar om mycket pengar oxå! som dyrast 35 000 - 40 000:-!!! Och det är något som jag måste låna till i så fall. Samtidigt är kunskap aldrig för tung att bära om det nu inte gör att min ekonomiska situation havererar totalt...

Nej, nu ska jag fortsätta spela lite Modern Warfare 2...
Ha det fint tills nästa gång!

Kraaam Alfred

2 kommentarer:

Tanja sa...

Klart du skall söka! Kram Tanja

Unknown sa...

Hej!

Du skriver: ” Jag älskar ju att diskutera, och detta är ett perfekt forum för mig i och med det jag har varit med om!
Jag vet att jag har varit kristen en stund i livet, men sedan frångick jag det. ”

Jag tycker också mycket om att diskutera!
Jag var en hängivet kristen mellan 2001-2007, men bytte religion eftersom kristendomen strider mot vetenskap, logik, första århundradets historia och Torah (”Moseböckerna”).
Jag trodde att kristendomen hade starka argument, men fick det bevisat för mig på hemsidan www.netzarim.co.il och genom att studera Torah att deras argument inte håller.

Nu praktiserar jag istället direktiven i Torah eftersom jag känner till ett formellt logiskt bevis för existensen av en Skapare och att Hans instruktioner finns i Torah [se denna länk]

Allt gott!
mvh Anders