måndag 23 augusti 2010

En lång dag!

Gick upp tidigt i morse för att gå till Högskolan i Skövde och sätta mig...

Jag var i god tid, så jag sökte upp hon som var ansvarig för hela Sjuksköterskeprogrammet! Jag fick träffa henne efter lite om och men... Hon sa typ: " Det är kört killen!" Det är tydligen nytt i år att man inte får ta in någon annan än den som ligger på tur i reserv... Det är klart att man inte ligger där på tur direkt...
Dde är väl rädda om sin examinationsrätt antar jag... Annars förklarade jag för henne på ett trevligt sätt: "Alltså det är som en naturlig fortsättning på min karriär..." Det funkade inte... Jag insåg att jag var besegrad, så jag gick och tog en fika med H som jobbar som lärare på HIS. Han sa oxå att det är typ hopplöst, bara så du vet... Det är stenhårt i år tydligen...
Jag tror jag får ge upp för den här gången. Söker igen till våren...
Då ska de ju dessutom ta in 60 st istället för 40 som det är nu.

Jag funderar på om jag ska söka jobb i Bemanningsteamet... Det är en "ambulerande" tjänst på kss, med utgång från IVA, anestesin och operation. Men man kommer även få lösa korttidsfrånvaro på hela område Kirurgi... Det låter rätt så intressant faktiskt...
Jag ska fundera på't...

Nej, nu är det dax att försöka få sig lite sömn för natten..

kraaam

Inga kommentarer: