tisdag 31 augusti 2010

Som vanligt, att inte veta vart man ska?!

Ja, vad ska man säga egentligen?
Ibland är det till fördel att vara anställd hos en stor arbetsgivare och ibland är det en nackdel. Just nu är det en nackdel...
Alltså, jag är ju anställd i resursteamet, placerad på ortopeden, utlånad till akuten. Jag skulle från början tillbaka till ortopeden den 14/8, men sedan behövde de mig på akuten i 14 dagar till. Dvs, f.o.m 1/9 skulle jag ha en ny placering. De ville placera mig på en annan ortopedavdelning som heter GOA, som är en Geriatrisk ortopedisk avdelning. Dvs slasktratt...
Nu när datumet närmade sig, eftersom ingen hade hört av sig, ringde jag chefen på GOA och frågade efter mitt schema. Då säger hon att jag inte alls ska börja den 1/9 utan den 6-7/9. Vilket jag inte var informerad om. Jag ringer då till min enhetschef på resursteamet, som hade meddelat detta till min chef på akuten. Men som hade glömt att informera mig... Jag blev lätt irriterad, inte bara därför utan för det är lite annat i mitt liv nu oxå.
Jag hade inget schema för hur jag skulle jobba på akuten, det är förvisso inte första gången.
Det var mycket strul kan jag säga innna jag fick schema, och det slutade när jag hade bråkat färdigt att jag fick vara kvar 2 v på akuten till... *suck* Jag var bara sådär glad... Men nu funkar det...

Nej, nu ska jag försöka städa lite... Jobbar natt och måste hålla igång så man inte blir trött...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: