torsdag 9 september 2010

Näst sista natten!

När jag kom till jobbet igår, satt min ena chef och våran it-ansvariga där... FAN!!!! Det är ju i natt det skulle vara... Det beryktade datastoppet!! I natt skulle det alltså ske. All telefoni, all data skulle sluta fungera!
Och det gjorde det, klockan 22 för att vara exakt. Som tur är hade våra chefer tillsammans med it-ansvarig förberett bra.
För att förklara för sånna som inte arbetar inom vården, är detta konsekvenserna av att inte ha telefoni eller data.
Data: Patienten registreras i data, betalning sker i data, pat kollas upp i befreg (befolkningsregistret) i data, pat hamnar i våran patientliggare som är på data, pat:s journal är på data, pat:s prover och undersökningar ordineras i data, dvs rtg-remisser, röntgenbilder, rtg-svar, prover, om patienten är blodgrupperad. m.m. Telefonen används konstant, dvs: kontakt mellan läkare/ssk, olika avdelningar, ambulansen larmar in på telefon, vi håller kontakt med omvärden, m.m.

Alltså, förra gången när de skulle byta röntgensystem, tog det 1 v att få ordning på't... Nu skulle det ta 2 h. När de bytte rtg-system skulle det inte påverka något annat, (som vanligt) men sedan när det väl hände hade man inte utarbetat några rutiner för om det inte skulle fungera.
Men döm om min förvåning när efter 3 h idag var driftstoppet fixat! Inga haverier på telefoner, inga kvarvarande driftstörningar ens! Bra jobbat! Jag hade helt ärligt räknat med en v utan telefoni och data....

Hur är det annars då?
Jo, tackar som frågar! Jag börjar nog bli förkyld... *hmm* Det bådar inte gott inför intervjun jag ska på på fredag morgon. Jag har nämligen sökt jobb... På ett sk. Bemanningsteam. Ansökan gick ut den 31/8 och jag hade fortfarande i morse inte hört något, så jag måste nog erkänna att jag faktiskt hade gett upp hoppet och bara väntade mig ett mail eller ett brev någon dag där det stod: "Tjänsten du sökte, är tillsatt av annan sökande. Tack för visat intresse."
Men idag när jag låg och sov länge inför nattjobbet, blev jag väckt av telefonen. Nu har jag en intervju inplanerad på fredag. Tjänsten jag har sökt är en tjänst som innebär att man hoppar runt på flera olika avdelningar och löser korttidsfrånvaro... Tanken verkar vara att man ska vara stationerat på Operation, Intensivvård och Anestesi som undersköterska, men sedan även hjälpa till att lösa korttidsfrånvaro på hela område K (Kirurgi).
Det känns som ett jobb i min stil! Det känns som om det är ett steg i rätt riktning, jag har sett akuten, har sett avdelning, men inte operation, iva eller anestesi.

I övrigt känner jag mig mest seg... Sover för mycket, röker för mycket, äter för lite... Det har varit lite körigt i mitt sociala liv nu. Jag har ju en förmåga att trassla in mig lite i saker och ting.. Så även denna gång. Men det kan jag inte berätta om nu!

I helgen planerar jag och en polare att höja hans bil, förhoppningsvis går det snabbt och smidigt. Men man vet aldrig med bilar. Min tog ju 26 h att höja, men hans är lite annorlunda.

Nej, nu ska jag gå och röka lite igen!

Kraaam Affe

3 kommentarer:

Tanja sa...

Glöm inte att tänka på dig själv och sätta DIG i fokus mitt i allt. Lycka till på intervjun! KRAM

Tant Röd sa...

Men Hallå!! Måste ni höja bilen denna helgen när jag inte är hemma! Typiskt….
Ja ja, skruva lugnt och glöm inte ladda upp med 5-56! :)

Vad kul med intervjun! Lycka Till, jag håller alla tummar och stortån!
Kram!

Fear of the Monkey sa...

Tackar för stödet!!!

Tant Röd: Ja, det blir av på lördag!

Kraaam