onsdag 11 februari 2009

Många frågor i natten!

Hur ska man göra med allt?
Vad ska man göra med allt?
Hur vill jag göra med mitt liv?
Har jag några mål med mitt liv förutom att ha kul, och se positivt på allt?

Alltså, som jag sagt tidigare, jag har mycket kärlek inom mig som jag emellanåt känner ett otroligt behov att att projecera denna kärlek. Nu senast var det C. Nu känns allt grått, tomt och nästan lite ensamt. Förut hade man ju tillgång till närhet, sex, kärlek, vänskap, ja i stort sett allt jag behövde! Men varför kändes det då fel? Eller, rättare sagt, varför kändes det som om det inte var rätt... Om det nu är "Andevärlden" som säger sitt, vad vill de då?
Jag har varit så uppe i varv nu, så jag har faktiskt glömt av att lyssna!
Jag tror jag får läsa Alkemisten igen av Paulo Coelho... Den får en att tänka efter, se det positiva med saker och ting, och se världens skönhet i minsta gruskorn.

Alltså, egentligen borde jag vara nöjd! Jag har ett fast jobb, fin lägenhet, en bil som funkar, en motorcyckel som är underbar, sjysta polare, bra arbetskompisar, jag ska åka på mitt livs semester.

Men varför får jag då inte ro från mina tankar?
C sa till mig att jag analyserar för mycket. Jag borde bara låta allt hända.
Det kanske är så? Men man måste väl ha ett mål med sitt liv?

Jag kanske jobbar för mycket nätter nu över vintern? Jag ser ju knappt aldrig solen! Jag märkte det i måndags när jag var uppe kl 07 och åkte till Skara på Valberedning. När vi kom ut efter nyss nämnda aktivitet, sken solen. Åh, gud vad glad jag blev! Det lixom värmde hela kroppen! Det var gôtt!

Nej, nu sitter jag väl och analyserar igen! *ler*

Dax att surfa lite...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: