måndag 17 maj 2010

Då var ölen knäckt och skrivandet kan börja!

Ja, idag fick det faktiskt bli en öl!

Den som har en anledning att dricka bör inte göra det, men just nu skiter jag i det talesättet.
Jag har haft en riktigt djävla skitdag!

Jag vet inte vad det är med det här att bli omplacerad... Det suger! Jag är inte stolt över mitt jobb längre! Om sjukhusdirektören visste vad hon gjorde med folk, kanske hon skulle se lite annorlunda på sina sparpaket...

Jag skulle sätta nål på en dålig patient idag... Det gick åt helvette! Jag fick in en grön venflon i armvecket, innan kärlet sprack...
Shit! man kommer ifrån stickandet snabbt! I och för sig hade det underlättat om patienten låg still, men det brukade jag ju kunna när jag var "där nere" på akuten.

usch, jag hatar att vara neg. Jag har varit det idag, och jag kan inte sätta fingret på varför! Antingen är det att jag snart vet att jag får (äntligen) komma ner till akuten igen! (bara 4 veckor kvar) Eller så är det något annat!
Men egentligen, vad har jag att klaga över? Det finns alltid de som har det värre, men... Min upplevelse av dagen har varit att den har varit jobbig! Oavsett om det finns andra som har det värre.

Tur att det finns lite trevlig personal och några trevliga patienter som hjälper en att stå ut!

Något som jag stör mig på är att hela systemet är så fruktansvärt trögt! Säg bara en sån där grej som mitt anställningsbevis som de ville att jag skulle skriva på, men vägrade!
Fick höra: "Börja inte bråka om det nu oxå!"
Svaret de fick var: "Jodå, det kan du räkna med!"
Det står nämligen följande på mitt sk anställningsbevis som de vill att jag ska skriva på: " Om någondera parten säger upp anställningen, avslutas även denna placering utan föregående uppsägning" Jag tror att det är ungefär det som står, kanske inte ordagrant men innehållet är detsamma.
Detta tolkar jag som att (om arbetsgivaren vill vara svinig) jag mister min anställningstrygghet med uppsägningstiden.. Och det vore ju lite surt om jag ska vara helt ärlig! Därför har jag vägrat att skriva på, och försöker nu få reda på vart min grundanställning finns... Enligt mig, som från och med den 1/2 -10 är flyttad till det sk. resursteamet, är det där min anställning finns, men sedan är jag från resursteamets sida placerad på ortopedavdelning.

Ja, jösses. En enda röra är det!

Nej, nu ska jag försöka koncentrera mig på att dricka öl och sedan sova!

Kraaam!

1 kommentar:

Marias funderingar sa...

Hmm.. fattar läget... här är lite om vården från en annan vinkel..
och du.. tack för kaffet!! :)

http://marias-funderingar.blogspot.com/2010/05/hur-sjuk-ar-varden.html