lördag 25 juli 2009

På jobbet...

Usch, vad tråkigt det var att gå upp i morse... Jobbade till 01 i natt, sedan ringde polarna som satt nere på Vatra och ville att jag skulle komma dit... På vägen träffade jag en annan polare, som precis hämtat sin nya bil! En Ford Focus RS. Inte helt tråkig! Jag fick åka med en sväng! Helvete vad den gick! 300 Hp, framhjulsdrift med diffspärr. Den gick över förväntan bra faktiskt. Riktigt fin väghållning och precis lagom överstyrd med sina 19" och 235/35... :D


Efter detta satte jag mig med polarna och tjôta skit till kl 02 på Vatra. Därefter var jag fyllechaffis till Max, där jag avnjöt en lyxmåltid bestående av en supreme jr, lökringar, lite dricka och en sweet & hot dip.

Jag tog även svängen över billigebacken på hemvägen, men det var svårt med landsvägsdäck... Blir nog nya försök antar jag! *Ler*

Var väl hemma vid 04 eller nåt, lite trött när jag gick upp vid 10... Men efter en dusch så piggnade man hjälpligt till... Folket på jobbet skrattade åt mig när jag kom med en 1,5l cola, 1 redbull och en dubbel mars...

Åkte till lyxrestaurangen "Gyllene måsen" på lunchen, och hann till och med och vila i 10 min. det var skönt.

Men vilken djävla skittur jag går idag! 11-20... Det suger som en brud med trasig tandställning!
Det är riktigt segt nu de sista timmarna.

I kväll är det Cruising i Falköping. Jag tror jag ska dit en sväng och kolla med Jeepen. Hoppas det är bra väder så man kan cabba ner! Ska blir kul! Få se om Alfredsson vill med...

Nej, nu antar jag att jag ska försöka jobba lite...

Ha det fint tills nästa gång!

Oro: Att gå och vara orolig för något som kanske kommer att hända, är oftast värre än att bara låta det vara och ta smällen när den kommer... *ler* ;-)

Kraaam Alfred

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avseende oro:
Att medvetet bete sig på ett sätt som till 90 % bidrar till att det befarade inträffar är inte att vara pessimistisk, bara realistisk.

Anonym sa...

Tack! Nix, nu har jag bara haft igång mitt vanliga nummer som slutar på 5756, glömt o ladda den andra telefonen så den har inte varit igång på över en vecka... Kram T