tisdag 7 juli 2009

Tillbaka igen... *suck*

Ja, då jobbar man igen!

Suger som en brud med trasig tandställning! Gud, inser nu att jag har massor att ta tag i...

Men det blir ett senare problem...

Nu har vi det ok på akuten... Skönt att man kunde "tömma" vid ca 03:30 på min klinik. Ändå har det varit halvt djävel här på kvällen... Mycket att göra, men en ruggit bra läkare oxå, så det har gått fintfint! Fick även en rejäl komplimang av honom! Om han ska öppna ett privat sjukhus, så vill han ha mig som anställd, eftersom jag är så duktig! Han har inte många som han skulle anställa, men jag var tydligen en av dom! Det känns bra!

Ja, vad har hänt mer i mitt liv? Igår var bara en slödag... Jag sov länge, eftersom jag varit uppe länge i förrgår för att vända på dygnet nu... Har bytt pass med L så hon blir ledig en längre tid... Skönt att bara jobba 1 natt. Då kan man ju göra något i morgon utan att skämmas för att man är så trött...

Nämnde jag att vi hittat en ny 100 m grotta i Ryds Grottor?! Helt sjukt stor! Shit man! Det var Gasbladet som hittade den... Men när vi sedan började utforska den, så insåg vi ganska snabbt att den var större än vad vi trott! Shit, vilken grotta! Hade några svåra kryp, men det var ganska gott om plats. Det känns lite sådär att hasa sig ner i ett fyrkantigt litet hål mellan 3 stora klippor i 2-3 m och inte ha en aning om vart man kommer... Men när jag väl kom dit, så hittade jag naturligtvis en till stor sal! Det var helt fantastiskt! Och mer kommer vi hitta, det kan jag lova! EA kommer snart upp till oss och hjälper till att kartera den... Ska bli skoj att träffa honom igen!

Nej, nu är det nog dax för mig att käka lite...

ha det fint tills nästa gång!

Kraaam Alfred

1 kommentar:

Noora.S sa...

Hej,

Hittade din blog...=) Vet inte om du minnas mig...=) Hälsningar från Finland!=)