fredag 1 augusti 2008

Djupa tankar i nattens mörker!

Nu jobbar jag... Det har varit körigt på förnatten, med diverse skador fram och tillbaka. Jag är på ortopedsidan. Det är den roligaste "sidan" där ser man vart patienterna har ont! *ler* Det är inte bara några diffusa buksmärtor, har man ont på ortopeden så ser man att armar eller ben är felställda. *ler igen*

Ja, jag tänkte ta upp det här med kvinnlig och manlig logik... Alltså, män är från Mars, vart fan kommer kvinnor ifrån?! Hur kan vi tänka så olika? Hur kan våra tankar vara så fruktansvärt olika? Alltså, jag vet att jag är bränd efter tidigare förhållanden, men ändå?

Jag föredrar att vara ärlig! Om någon frågar mig: "Alltså, vad tycker du om mig?" Svarar jag gärna, (om nu så är fallet) "Alltså, du är en jättehärlig person, men du har inte Det, jag tror inte det kommer bli något mellan oss. "
Visst, det är inte alltid så djävla smidigt, men det är bättre att ta den besvikelsen, då kanske hon ändå framöver pratar gott om en, eftersom man var ärlig.
Men en tjej säger: "Den här gången är det verkligen inte dig det är fel på, det är jag..."
För då lämnar de ett visst hopp, och kan äga en. Det där med ägandet är viktigt för många tjejer. Om man ska lyckas med en tjej, så måste först hennes kompisar godkänna en. Det är den bästa bekräftelsen en tjej kan få på hennes nya kille, att hennes tjejkompisar stöter på honom. Då blir hon stolt över att "äga" honom!

Det sjuka är att en tjej behöver inte ens ha känslor för en för att äga en. Det räcker med själva ägandet! Det är svårt att förstå...

Alltså, jag börjar fundera på om det finns någon för mig? Finns det någon kvar som är bra? Ian Hunter sjöng en gång: "All of the good, all of the good is taken" Kan det vara sant?

Jag trodde verkligen den här gången med! Nu kommer det nog ta ett tag till innan jag vågar satsa på något igen. Jag har samtalat en del med min kompis om de här grejjerna. Jag blir så när jag blir intresserad av någon att jag höjer upp den personen på piedestal. Det är nog sant. Jag släpper allt för jag har så mycket kärlek inom mig som jag vill projicera! Jag kanske ger mig för lätt? Är det så? Måste man spela ett spel för att få kärlek? Måste det vara så? Måste man hålla igen som en polare till mig gjorde, som hade som regel att inte svara på sms utan en fråga, och deffinitivt inte svara inom 15 min.
Varför kan inte allt bara vara enkelt? Att man bara är sig själv? Vad är det som är så svårt med att satsa?!
Jag satsar helhjärtat varenda gång!
-Du är en sann optimist, sa min vän till mig och fortsatte, det som kännetecknar det är att varje gång du misslyckats, så säger du: "ja, ja, det var väl inte meningen då, eller något liknande" en annan person skulle förmodligen ha tagit det som om det var fel på densamma. (?) När jag sedan slutar hoppas så blir hela min värld svart... Jag hade precis kommit ur min bitterhet mot det motsatta könet. Jag har länge levt i tron om att alla tjejer är horor, det är bara de ärliga som tar betalt! (gäller även killar, men inte i lika stor utsträckning) Men nu hade jag äntligen kommit ur det negativa tankemönstret.

Men även om jag tror att allt sker av en mening, är det ibland svårt att se meningen med vad som händer.

Vad är det med dagens samhälle? Jag har inte haft någon tjej på över 1,5 år. Jag har inte haft sex på över 1,5 år. Jag ser inte nöjet i att ragga hem någon från krogen bara för sexets skull. Misstolka mig inte nu, jag älskar sex! Men det bästa sexet har man när man verkligen älskar varandra i ett förhållande! Men sex bara för sexets skull, med någon som man egentligen inte tycker om?! Nej, vet du vad!

Jag anser mig själv ha en väldigt hård moral och en bra etik, eller kanske rättare sagt känsla för etik. Jag har en vän som jag diskuterar mycket etik och moral med! Han är guld värd!

Man kanske ska skita i etik och moral? Man kanske måste spela alla "spel" i kärlek för att få ett förhållande. Har jag bara otur, eller är det något jag gör? Är det så att det är fel på mig i alla fall? Jag kanske ger mig för lätt, eller är för snäll? Men tänk om jag är sån då? Ska jag behöva ändra mig för att tjejer ska intressera sig för mig?

Svåra tankar i natten, jag tror det blir bättre i morgon!
Tills nästa gång: Take care!

Inga kommentarer: