måndag 4 augusti 2008

Dax igen!

Ja, vad ska man säga? Första dagen på semestern, regn utan dess like. Skulle en sväng till Tibro förut, fick köra i 60 km/h !!! Shit man, det regnade så jag knappt såg vägen. När det blev lite mindre regn körde jag om! *hihi*
Jag hade 3 regnfria dagar på min semester i fjol, så det här var ingen bra början... Hoppas inte det blir lika dåligt väder som då!

Vad är då mitt mål i livet? Ja, det har jag funderat på en hel del det sista. Jag vet faktiskt inte än..


Enligt den grekiska mytologin (platon som fabulerat?) var människan från början 2 hövdad, 4 bent, 4 armad och 2 könad. Den var ett väldigt stabilt och bra arbetsdjur. Men Zeus tyckte att de var för lika gudarna, så han tog en yxa och högg människan i tu. Därför letar man efter sin rätta hälft!

Kul tanke, även om den känns lite osannolik...

Ibland känner jag för att läsa... Kanske ska bli Sjuksköterska? eller Läkare? Jag får många frågor om jag inte ska läsa vidare snart. Men jag trivs bra med det jobbet jag gör! Samtidigt känner jag mig ganska begränsad, eftersom jag kan göra så mycket mer! Man kanske skulle fundera på det i alla fall!

Men att förut skulle ha läst till syrra, det motiverade inte löneläget eftersom jag idag tjänar typ 18400:- / mån och ingångslönen för en syrra är 19100:-/mån. Det skulle innebära att jag förlorade på att läsa syrra, eftersom jag skulle ha studielån oxå.
Men nu efter syrrornas senaste strejk så fick dom ju upp grundlönen till 21000:-/mån för en nyfärdig ssk, så nu skulle det löna sig. Fördelen med att vara syrra med vidareutbildning är de valmöjligheter man ställs inför. När man har jobbat ett tag så kan man till och med dra ut på båtar och jobba! Där tjänar man pengar! Tänk er att bara jobba 3-5 månader om året! Underbart! Man jobbar ju för att ha råd att vara ledig!

Den här månaden har ekonomin havererat igen... Som det var för ett år sedan. Nu måste jag sälja lite grejjer igen... Men det känns ju skönt att ha 40 kr att leva för på semestern... Men på något sätt ordnar det sig alltid! Jag är ju en sann optimist! Inte för inte! När pessimisten säger: Nu kan det inte bli värre, säger ja, jodå, det kan det visst! Det är nog ganska definierande för mig som person.

Allt ordnar sig! Bara man tar bort tidsaspekten på saker!

Nej, nu när jag beklagat mig lite är det nog dax att kolla på film tror jag!

Ha det fint så länge, kanske vi ses framöver?

Inga kommentarer: