måndag 18 augusti 2008

Tankar om livet...

Jo, då var det dax igen...

Vart ska jag börja? Livet... Vart tar det vägen egentligen? Har man verkligen någon utstakad väg? Ibland tvivlar man, när mycket inte har gått "din väg" på sin tro.

Jag har nu insett vad som hänt i sommar. Jag har fått lära mig mycket om mig själv. Det är alltid positivt. Jag har inte gjort något misstag, däremot är jag erfarenhet rikare.


Vart tar livet vägen med en nu? Den som lever får se. Det är daxens sanning!
Vart vill jag att det ska ta vägen? Ska jag sätta mig i skolbänken igen och plugga till syrra? Ska jag satsa ännu högre och bli läkare? Jag drömde om det ett tag, att om jag blir läkare, ska jag försöka ändra på vården. Inte bara se skadan, utan se hela patienten. Kanske till och med blanda in lite naturmedicin i vården. Det vore intressant!
Men idag vet jag inte riktigt.

Jag har inte mediterat på länge. Jag ska försöka mig på det i natt nu när jag ska gå och lägga mig. Man behöver det ibland. Ordentligt komma ner i varv och behandla sig själv lite.

Det får nog bli så...

I morgon har jag faktiskt ingen plan än. Jag tror jag ska ringa en arbetskompis, hon sa att hon ville hitta på något i morgon... Vi får väl se... Det är ju först om några timmar, så långt har jag inte planerat än...

Till er som funderar på erat levnadsöde (har sagt det förut, och kommer säga det igen) läs Akemisten, av Paulo Coelho!

Nu är det dax för bingen igen!!!

Kraaam

Inga kommentarer: