tisdag 9 september 2008

Hej igen!

Ja, vart ska man börja i mitt röriga liv?

Jag är sjuk igen... Nåt skit med halsen. Svullen som fan, ont när jag sväljer, feber, frossa på nätterna. m.m. Men det går väl över någon dag...

Jag kom precis hem, har varit hos C hela dagen... Alltså, det är så fruktansvärt störigt... Allt funkar så bra när vi är tillsammans. Men sedan får man tvivel! Det är precis samma för henne. Jag berättade för henne att M var här igår. Hon frågade om vi kramades, ja, om vi pussades, ja, om vi kysstes, ja. Men hon blev inte arg, utan var bara helt underbar... Vi hade det jättetrevligt, käkade, kollade på film. Hennes ungar kom hem. Nu fick jag äntligen träffa den omtalade E oxå, P's flickvän. Hon var trevlig.

Vi började kolla på DOA - Dead or Alive, men bränningen hade kukat, så det blev Crank sedan. Kan rekommendera båda filmerna förresten! Mycket bra!

Vart vill jag med mitt liv då? Det funderar jag på med. Nu ska jag i alla fall på onsdag åka till Runö och gå på facklig utbildning. Det ska bli trevligt. Då får man lite extra krydda på tillvaron oxå. Man känner att man gör något viktigt igen. Ibland blir man bara bitter på arbetsgivaren, och känner bara förakt. Men efter en sån här utbildning förstår man igen!

Det fackliga löftet: "Vi lovar varandra att inte sälja oss till lägre lön, eller sämre villkor än det vi satt upp idag. Om vi håller detta löfte MÅSTE arbetsgivaren gå med på våra krav!"

Men allt med kärleken då? Ja, jag pratade inte med M på ett tag. Ändå kunde jag inte släppa loss med C! Undrar om det är så: När havet stormar, spelar det knappt någon roll hur stor sten man slänger i, det syns inga vågor ändå. Men om det är lugnt, syns minsta hårstrå!
Det ligger nog lite i det i alla fall.
Jag ska fika med den kloka mannen i morgon som sa detta till mig! Ska bli kul, vi har inte setts på länge!

Kan det vara så att jag fortfarande hoppas? Ja, kanske... jag vet fan varken ut eller in. Jag förstår inte hur jag tänker? Tänk att man kan vara så patetisk som man är när man är i de här situationerna! Att man är så fruktansvärt egocentrisk! Shit man, jag är fan patetisk! Nej, usch och fy, det vill jag ju inte vara.
Visst har det varit mycket ett tag, och när man inte mår 100 i kroppen heller så börjar nog självömkan lite... Men det är ingen ursäkt!

Nej, nu ska jag ta tag i mitt liv! Ja, jag ska ta 2 st T. Reliv 500 mg och 1 st T. Ibumetin 400 mg innan jag går och lägger mig, så kanske jag slipper byta täcke 3 ggr i natt med... *ler*

Nu är det dax för bingen!

Ha det bra tills nästa gång!

Inga kommentarer: