måndag 1 september 2008

Tillbaka i verkligheten!

Ja, nu var man tillbaka på jobbet efter 4 välbehövliga veckors semester!

Jag kände det i slutet när det var så mycket hot och våld att jag verkligen behövde ha semester! Jag tappade tålamodet mycket fortare än vad jag gjort förut, brast i förståelsen, hade ingen empati längre... Jag fick ta mycket skit innan semestern oxå, var i 3 slagsmål på 2 arbetspass! Då tröttnar man lite. Jag hatar att inte bli respekterad! Jag kan ta mycket skit, men när folk inte respekterar vad man säger kan man bli lite trött! (då menar jag arbetsmässigt) bara kolla på den höga psykbruden vi fick in, som drog, jag sa kom tillbaka in och ta med din skit som du har liggande annars slänger jag det. Sedan ska vi ta ut din nål och så får du komma hem. Hon hängde med, men vägrade att jag skulle ta hennes nål.
Det slutade med att efter många försök till att tala henne till rätta. ("Det finns 2 sätt att göra det här, den enkla vägen, dvs jag tar din nål och du får gå hem, eller den svåra vägen att vi tar den med tvång) Hon bestämde sig för den svåra vägen, vi tog den med våld och hon sparkade mig i huvudet!

Jag började få lite lätt ångest redan igår när jag skulle till jobbet. Jag är fackligt aktiv och det har varit flertalet gånger som personalen bett mig driva saker fackligt och sedan när det väl gällt så har de inte stått bakom mig utan sagt att jag handlat i personlig sak.
Nu kl 15 skulle vi ha usk-möte. Jag förberedde mig på det värsta, men sedan klockan 14 fick jag till mig en tanke! Det man ger får man tillbaka, så jag bestämde mig att bli positiv istället!
Mötet gick hur bra som helst! Jag fick till och med beröm av hon som hatade mig mest!
Det slutade med att jag ska nu även bli rådsrepresentant i någon som kallas områdesråd.
Det ska bli kul! Tror jag... Det kommer bli mycket jobb oxå.

Något mer positivt som hänt sedan sist, är att jag är utsedd som 1 av 10 personer i västsverige att åka runt på skoltunée! Egen bil, egen laptop, modem, blogga vad man gör på dagarna, och ta kontakt med skolor! Helt fantastiskt!
4 veckor 100 skolor! Vi ska försöka få komma ut i skolorna och få hålla skolinformation om LO och facket. Det är kul! Riktigt kul!

Jag har börjat se igen! Alltså sånna från "andra sidan" jag har hjälpt över 2 stycken den senaste veckan. Fick till och med iväg en som inte ville över, men han skrämde Barnen och hon som bor där, till och med hunden reste ragg och morrade... Han var tvungen att försvinna...
och nu har det varit lugnt sedan dess tror jag.. Men jag fick känslan av att det var en portal där, som de kan röra sig igenom. Men jag stängde den.
Jag vill inte att hon ska vara rädd...

Ja, vad ska man skriva mer då? Jag har faktiskt ingen aning i nuläget! Vi får väl se vad det blir nästa gång!

Kram Alfred

Inga kommentarer: