fredag 12 september 2008

Äntligen hemma!


Ja, nu har jag äntligen kommit hem från några hårda dagar uppe på Runö!

Jag var ju sjuk första dagen, men kom sedan upp dag 2.
Vad ska man säga om det? Jag blev inkastad rakt in i verksamheten som vanligt. Ingen uppdate över huvudtaget. Men det funkade. De hade precis börjat dela ut datorer och telefoner. Första timman gick åt att få ordning på datorerna och telefonerna. De har skapat en hemsida åt oss som ska ut på skoltuné. Där ska vi bland annat logga in efter varje dag, blogga om vi vill, rapportera hur långt vi har kommit i vårat arbete och även ett forum förstås. Mera finns det, bl a kontaktuppgifter till de olika patrullerna, viktiga telenummer m.m

Det var sjyst! Helt ok telefoner får vi oxå. Sony Ericson w660. Vi får köpa dom efter kampanjen om vi vill till självkostnadspris. Blir nog bra. Sedan fick vi kläder och ryggsäckar, och lite material som vi ska ha att lämna till lärare.

Men allt som allt, hur sammanfattar man det då? Jo, jag anser att detta är en panikåtgärd från LO. Jag tror inte de har tänkt igenom allt för att vara helt ärlig. Vad det gäller ersättningen så är buden olika. Från början skulle vi få en bil oxå att kuska runt i, men nu är det oxå ändrat! Nu ska vi eventuellt få 18 kr/mil för att använda våran egen! Ja, herre djävlar! Det tänker i alla fall inte jag gå med på! Det förlorar man ju typ på!
Och sedan var det ersättning för mat, det utgår ingen säger dom! nehe, det är klart! Inte ens om jobbet kräver att man ligger ute på vägarna. Det kan jag i och för sig köpa. Men sedan det här med bensin då? Ska vi ligga ute med flera flera tusen bara för att få tillbaka det 1-2 månader efter?! Det har i alla fall inte jag någon buffert för!

Ja, många lösa trådar är det fortfarande att dra åt för dom! Men det löser sig sa han som sket i vasken!

Vi får väl se hur det går. Mina chefer kommer att döda mig på måndag! När jag ska söka ledigt i 1 hel månad! Jag bävar för detta kan jag säga!
De kommer att dra någon skit om att verksamheten inte klarar det eller något! Så får man inte ledigt, trots att det inte kan neka en egentligen!

Men det var helt underbart att träffa gamla vänner igen, och skaffa sig lite nya!
Men det bästa som finns är när man kommer hem! Sätta sig och skita på sin egen toa! Jädrar, vad gött!!!!!! Alltså, man kan skita nästan vart som helst, men sin egen toa, det är fan fantastiskt!

Nej, nu är det snart dax för bingen för min del. Jag kanske skriver något i morgon!

Ha det bra så länge!
Mvh Alfred

Inga kommentarer: