torsdag 29 oktober 2009

Många arbetspass, men ingen blogg...

Ja, vad ska man säga.. Nu har det inte blivit något blogg på länge... Men nu var det dax igen...


ja, jösses... Vad har hänt sedan sist då?


Förra fredagen var jag på fest, hos J. Det var trevligt! Det var ett gäng från jobbet som var där och käkade lite gôtt och festa. Några gick ut och jag och 2 till stannade hemma hos J. Vi satt där och snackade och hade det trevligt...


Föra lördagen var det fest hos H. Det var oxå trevligt. Mat och dryck inhystes med välbehag...

Jösses, vad har hänt mer...

Extra insatt verksamhetsråd i torsdags, det var bara sådär muntert... Vi ska spara 5,5 miljoner nästa år på personal på vårat verksamhetsområde (dvs akuten och ambulansen). Sedan jobb fredag dag. Fredagen efter jobbet gick åt till att vara på mustasch, som ni förmodligen redan har sett. Synd att ljudet var så kass inställt...

I lördags jobbade jag 11-20. Som vanligt på de där arbetspassen, blir det så att man inte hamnar rätt i något arbetspass, dvs känslan av att varken tillhöra dagpasset eller kvällspasset är påträngande. Man löser många raster får man erkänna. Men det är ett tufft arbetspass...

I söndags åkte jag till farsan och vi byggde avgassystem till bilen. Från katalysatorn och bakåt. Jag ökade från 2,25" - 2,5", satte på en mindre dämpare oxå så nu låter den gôtt! Fick dock se att jag hade lite gravrost bakom en skyddsplåt i en balk, naturligtvis precis bredvid tanken, där bladfjädringen höger bak fäster... Men det hoppas jag kunna fixa på en dag... Det beror på om jag får lyfta ner hela bakaxeln och tanken eller inte... Men det går förhoppningsvis lösa genom att lossa bakre kofångaren eller nåt...

Idag har jag varit på extramöte kring triagen. Har även träffat en av cheferna för ombyggnationer på SkaS, vad det gäller ombyggnationer... Det var en intressant erfarenhet... *ler*

Snart ska jag ner och fika på stan med syrran och morsan. Det blir trevlig, sedan ska jag käka med D. Det blir fint som fan!

Ha det bäst tills nästa gång!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: