fredag 9 oktober 2009

Tidig morgon...

I dubbel bemärkelse.

I morse vid 8-tiden så ringde det på min dörr. Jag orkade inte gå upp direkt, eller så fattade jag inte att det ringde riktigt kanske... Men när jag kom upp var personen borta.

Jag var ledig igår med så jag hade kollat på film till kl 03, så jag var lite trött...

I alla fall, somnade om, tills klockan var 09:54 då jag fick ett trevligt mess om middag på Voda kl 19:00 med lite kollegor.

Hade precis somnat om, då jag fick ett mess där en fin promenad på berget var inblandat, men detta företog jag mig senare (dvs efter 1,5 h eftersom jag fortfarande var trött).

Jag hade precis somnat om då jag väcks igen av dörrklockan... Nu djävlar tänkte jag. Så jag slängde på mig min morgonrock och kollade ut genom titthålet. Där stod polisen... (direkt slog det mig att det kanske var våran körning på dålig väg på P4 som de ville prata om) Men som tur var så var det inte det. Det var värre. Grannen som bor under mig, han är borta! Han har tydligen varit borta i 3 dagar... Konstigt... Han är en såndär mysgubbe som är genomsnäll, pratar med sig själv, gå och skrattar för sigsjälv och jag har aldrig sett honom ledsen, alltid med ett leende på läpparna går han omkring och musslar... Trisst att han är borta...

Jag gick sedan och lade mig igen i typ 15 min innan jag var tvungen att gå upp.
Sedan tog jag promenaden på berget, på detta lite fika. Hämtade sedan A för att dra till morsan och fixa det sista (vad jag trodde) på dörrarna jag renoverar. Det visade sig dock efter en snabblunch på Kanalkiosken i Karlsborg (världens godaste mos, bortsett mitt eget naturligtvis :-D ) att färgen inte hade torkat som den skulle, utan denna hade till följd av en kall temperatur spruckit. Så det var bara att slipa och börja om... Som tur var så var det mest i skarvarna, så lite av dörren slapp att få en till behandling.

Tillbaka till Skövde. Hem med A, nu skulle det festas... Men båda var trötta så vi åkte till lyxrestaurangen igen... Gyllene måsen alltså. Där B mötte upp. Sedan kom vi tillbaka hem och då stod en civilpolis utanför dörren och tog vittnesuppgifter på när man hade sett grannen senast och så... Jag var tyvärr inte till mycket hjälp direkt. :-(
Är man nattsuddare så är man.

Emellan allt som hänt så ringde ansvarig ssk från jobbet och undrade om jag kunde jobba i morgon på dagen.... *suck* jag har ju semester den här veckan... Men det var 8 sjukskrivna som det är nu i helgen, så de skrek efter folk. Jag hade bara tur som slapp beordring.

Så nu är det dax för bingen för min del. Jag ska ju upp redan vid 06 i morgon...

Ha det fint tills nästa gång!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: