torsdag 8 oktober 2009

Nu har man ledigt!

Härligt!

Jag har tagit semester en vecka, denna började i måndags och kommer att fortgå till söndag-måndag natt.
Vad har hänt i veckan då?
Måndags sov jag... Mycket! Väldigt mycket! typ 12 h... Drygt... *ler* Tror jag behövde komma ikapp lite...
Jag, T och J åkte sedan på tisdagen och käkade på Taihouse, därefter drog vi till Ginza! Det var en intressant upplevelse kan man säga... Jag hade en stor föreställning om en jättestor lokal, där man kunde gå ikring och bläddra bland skivor och så, men boy, was I surprised?! Det hela gick till på följande sätt. Man gick in genom en dörr, kom in i en liten hall med 2 bord fulla med Ginza-tidningar och 4 datorer. Där fanns även beställningslistor och pennor.
Sedan stod det på en skylt: "För att handla gör såhär: bläddra i tidningen eller använd våra datorer för att hitta vad du söker. Skriv ner beställningsnummer och lämna sedan till kassören." Så det var bara att bläddra... *hihihi* Ja, jag får nog erkänna att min fantasi hade varit lite roligare.

På väg tillbaka från Fåglum (där Ginza ligger) så tog vi svängen över Vara och Nordpolen och fikade lite... Det var trevligt.

När jag väl kom till Skövde, så var det dax för Alpha-gruppen. Jag är med i en form av diskussionsgrupp där vi diskuterar kring den kristna tron. Det är väldigt intressant får man säga, även om jag tycker att det är lite lite tid till diskussion ibland. Dagens fråga var: "Vem är Jesus?"
Jag på mitt bästa diskussionshumör, började med påståendet: "Med det anförandet du hade, så antar du 2 saker som jag skulle vilja börja med att diskutera. För det första så förutsätter bibeln och de som skrivet denna att han faktiskt dog på korset. Därom tvistar de lärde. Jag har hört om en Narkossköterska som bestämt hävdar att svampen som Jesus blev svalkad med när han hängde på korset, innehöll en ämne som gjorde att han blev sövd. Därmed minskas blodtycket, blödningen minskar och således kan kroppen återhämta sig efter sårskadan på ett sätt som gör att han överlevde.
Och för det andra så finns det de som påstår att han är utomjording. De 3 vise männen följde en "ljust lysande stjärna. " Han "gick" på vattnet, kan lika gärna ha flugit. osv.
Jag tror inte att det var en bra inledande kommentar... *skratt*
Usch, ibland blir jag lite för diskussion-ig! *ler*
Men kul är det... Det hela slutade med att vi bokade in en fika med ledarna hemma hos en av dom där vi ska diskutera vidare... Det kommer bli kul!

Under anförandet som en av kursledarna höll. Så kände jag panik igen... Usch, jag överlevde den gången med men det är jobbigt när det kommer vid tillfällen då man känner sig stabil. Jag tror att jag är rädd för att tappa kontrollen över migsjälv, det är det allt handlar om. Alltså, inte att jag blir något monster eller något. Men jag kanske är något av ett kontrollfreak över migsjälv.
För att göra en lång historia kort: Jag lade mig på kvällen och healade mig i cva 45 min, och bestämde mig för att jag inte ska ha någon mer ångest. Och sedan dess har jag inte haft det. Jag ska bara ta 2 djupa andetag och sedan är jag lugn.
Skönt!

I alla fall, så somnade jag ca 5 min när jag healade mig, så det slutade med att jag var vaken till ca 5:30 på morgonen för att jag inte kunde somna... *ler* Men jag fick se en rätt ok film: Ground Control.

Nu idag har jag fikat med T, Syrran, Morsan och jagsjälv i Tibro. För att sedan skjutsa T tillbaka till Skövde. Sedan har jag hunnit med att renovera 2 dörrar hemma hos morsan. Det blir riktigt bra när det blir klart, och det blir det i morgon. Får se om jag kan slänga upp någon bild.
Nu sitter jag och har precis käkat lyxmat från Gyllene måsen, och kollat på Johan Falk, GSI.
och nu ska jag kolla på Johan Falk, Vapenbröder.

Sov gott och dröm sött!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: