onsdag 14 april 2010

Helt fantastiskt!

Vilken dag jag har haft!
Shit man! Helt fantastisk!
Det började med att jag blev väckt av en trevlig tjej! Sedan gjorde jag mig i ordning för dagen. Duschade och gjorde mig fin, borstade sedan tänderna och sedan iväg. Ner till Vianor för idag skulle det ske! Jag skulle få på mina nya däck på bilen!!! :-D Riktigt trevligt! Men de kunde inte hjälpa mig idag... *suck* Så jag drog iväg till S. Eklunds bilskrot och gjorde affär med dom istället! Trevligt folk som jobbar där! Jag fick lägga av däcken där, för jag var tvungen och hämta mina andra fälgar och däck som låg i B:s garage. Sagt och gjort, ner till hans jobb, hämtade nyckel och däck, och sedan var det raka spåret! Hem och skruva på däcken. Jag vägrade kolla hur det såg ut innan jag var klar med alla 4 och hade plockat undan verktygen...
Men shit! Vad bra det blev!!!! Nu börjar jag verkligen bli nöjd med min bil kan jag säga!!! Helt fantastiskt! Jag kände en lätt huvudvärk komma krypande, så jag kastade in bilen på parkeringsfickan och de gamla däcken i förrådet. Sedan gick jag och la mig.

Jag fick migrän!!! 2 Reliv, 1 Ibumetin och 2 timmars sömn senare ringde syrran och kom hit. Det var trevligt! Hon drog väl vid halv 4 någonstans, och då kom D och jag hjälpte honom att slänga på hans nya fälgar på bilen. Sen kom B och vi gled ut lite och åkte offroad! Riktigt bra grepp i sörja med sånna däck jag har.
Det blev Fulda trial ADE 31" x 10,5" x 15" 1480:- /st på FMV4x4.com Måste göra lite reklam för dom! Bra service och riktigt trevliga människor!

Efter att jag kom hem, så åkte jag direkt att repa med bandet! Fasen, det gick riktigt bra idag! Det var skitroligt! Sen kom jag hem och har pratat i telefonen med samma tjej som väckte mig i morse i typ 2 h. Trevlig tjej det där!

Jag lägger upp lite bilder nu, så får ni se före och efter bilder på bilen!

Hitintills är detta gjort sedan jag köpt den: byggt om framaxel, pga knutkorsras på båda drivaxlarna, från 3-delad till 2-delad. Svetsat eget 2,5" avgassystem med simmons sportljuddämpare på från Katalysatorn och bakåt. Svetsat rost. Byggt eget stötdämparfäste bak höger då detta behövde förstärkas. Höjt bilen 2,5 " med rubicon express höjningssats. Bytt bromsrör. Jag har nu även köpt större däck 31x10,5x15".

Så här såg bilen ut när jag hämtade den.


Så här såg bilen ut när jag hämtade den.


Så här såg bilen ut när jag hämtade den.


avcabbad för första gången.


Med de grövre vinterdäcken på, högre offset på de fälgarna.


Före höjning.


Med höjning 2,5 " RE


Med allt, och nya däck för dagen!


Maffigt va?!


Det är såhär det ska se ut!


Bilen blev ca 5 cm högre med de däcken, riktigt nice! För det är 5 cm som man höjer diffklumparna!

Nej, nu måste jag gå och lägga mig...
Kraam Alfred

2 kommentarer:

Jensen sa...

Läckert som fan!

Fear of the Monkey sa...

man får tacka!