torsdag 1 april 2010

Att skolka från jobbet...

Ja, de senaste dagarna har varit lite sådär kan man säga...

Det började med att företaget i England inte exporterar däck på grund av för höga fraktkostnader... *suck*

Sedan har det ju "velats" en del fram och tillbaka med mig, och framför allt min placering i sommar.
Jag kan säga att jag är lite trött på allt för tillfället. Nu i går gick jag och P ner till MN på lunchen för att snacka lite allvar. Detta är våran chef på resursteamet. Jag vill ju läsa syrra till hösten eventuellt, och funderade på om arbetsgivaren ville bekosta detta för mig. Men icke sa nicke. Samtalet flöt på, och flöt på. Tillsist var klockan 15:20 och vi hade inte kommit tillbaka från lunchen än... Illa! Hade jag tänkt ett steg längre, så hade jag naturligtvis ringt och berättat vart jag var någonstans, men mitt i diskussionens hetta var detta som bortglömt... *förlåt, kära kollegor* Vi fick i alla fall ett samtal med chefen när vi kom upp, och de ifrågasatte oss lite eftersom vi inte hade hört av oss.
Rent generellt kanske det inte är så bra som jag hade hoppas.. Om en verksamhet vill ha tillbaka sina personer som de redan tagit bort en gång, så vill nog alla verksamheter göra detta, och då försvinner vitsen med att ha ett resursteam. *suck*
Men jag vet precis vad det handlar om! Arbetsgivaren äger för tillfället marknaden! Man skulle egentligen bara säga nej till akuten när de ringer igen, men då biter man bara sig själv i svansen. Om man visste att alla gjorde samma, och man kanske kunde driva något fackligt? Ja, definitivt! Men nu... *suck* Man vill ju inte gå och harva på en avdelning heller, och släppa sin dröm om att jobba på akuten...

Svårt det här.

Nu håller jag på att plocka ihop filmer, och ska snart hem till C med dom... Det ska bli kul!

Jag har förövrigt hittat däck till min bil igen, i Tyskland och England, andra firmor som kanske skickar till Sverige, jag har i alla fall mailat dom...

Nej, nu är det dax att göra sig iordning för kvällsjobb..

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: