söndag 11 april 2010

Provkörning!

I dag när jag vaknat till drog jag till garaget och slängde på mig mitt skinnställ. Jag träffade på A där oxå som skulle ut och åka.

Vi slog följe till Jet för att ge våra hojar lite god dryck... Efter detta skildes våra vägar och jag drog ut till Mc-Kompaniet i Väring för deras öppethus-dagar.
Det var massor av folk redan när jag kom!

Jag gick runt och kollade lite, men sedan började jag provköra lite hojar. Jag började min dag på en KTM Super Duke. En riktigt trevlig körmaskin! Helt underbara bromsar, bra chassi, det enda som man kan klaga på var vibrationerna... Sedan blev det en KTM RC8! Underbar hoj, bra kraft i motorn, underbart chassi, även om dämpningen var alldeles på tok för hård för mig, lite vibrationer, men det går att leva med!
Efter detta satte jag mig på en kawasaki z 750 och upplevde den som tråkig. Inte rolig i motorn, men denna var det inga vibrationer i i alla fall. Bromsarna hade mycket sämre känsla, chassit kändes inte så genomarbetat och man fick bryta ner hojen i svängarna. Ja, jag vet det kan bero på körstil oxå, men jag trivdes inte alls... Så jag kände sedan skillnaden mellan Kawa z750 och kawa z 1000. Bättre karaktär i motorn, samma bromsar och så där... Nja, z 750 serien kändes nästan som min gamla kawa z 1000 från -81 "likkistan" som den kallades. Ok, det kanske var något bättre, men jag tror inte det är något för mig.
Jag trivs nog för bra på min hoj nu, blir inget byte för mig det här året...

Jag väntar med spänning på min nya telefon som kommer inom 1-2v. Min gamla börjar kuka ur nu... Den lägger av och säger att jag inte har batteri, fast den är fulladdad, kameran fungerar inte... *snyft* kan ju inte fotoblogga...
Men det blir snart ändring på detta! Härda ut kära läsare!

Nej, nu måste jag gå och lägga mig, blir alldeles för lite sömn för mig som vanligt...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: