torsdag 4 februari 2010

18 h arbetspass?

Jo, det är precis vad jag är inne i just nu... Jag har jobbat från kl 07 idag, och nu äntligen börjar det bli så jag kan sitta lite! Det har varit fullt ös hela dagen, med folk som trillat från både tak och traktorer! Många benbrott på detta och man har en smått kaotisk dag på ortopedkliniken!

Skönt, polaren kom förbi med en kebabrulle nu och lite cola, så jag fick min dagliga dos av snabbmat! I och för sig hade jag nog kunnat äta upp en rå ko nu för hungern efter att ha ätit klockan 12 idag på dagen var aningens påtaglig... *ler*

I morgon börjar jag inte förän klockan 8. Det blir skönt att få sova några timmar nu i alla fall! Jag tror inte jag kommer ha bekymmer att sova inatt, det hade jag så det räcker för 2 nätter sedan då jag bara sov 2 h mellan jobbet...

Beroende är skönt! i alla fall det mesta på -in. Dvs koffein och nikotin. Utan detta hade jag nog inte klarat av några mer av dom passen i alla fall. Inte för det var planerat, men nu när arbetsgivaren sagt upp alla avtal, så får man ju kvallificerad övertid! Det är ju inte helt fel!
Det börjar ju bra! Det har ju gått bra med alla nedskärningar de gjort hitintills... Idag är 3:e dagen, och redan har man fått jobba dubbelpass! Härligt, undrar hur det ska bli sen då?! Då försvinner 6,5 tjänster dvs 7 personer!!! Detta gäller från den 14:e, dvs veckedax!

De som försvinner från akuten, får gå till en sk. Resurspool. De ska förmodligen jobba med kompetensutveckling, och sedan ska man täcka långtidsvikariat. Men arbetsgivaren har redan försökt att boka in oss på korttidsfrånvaro... *suck* Vi får väl se vad som händer i morgon, då kommer jag ha mitt inskrivningssamtal i resurspoolen... Jag får en av världens bästa chefer i alla fall! MN, jag hade henne tidigare som enhetschef på akuten!

Nog om detta, nu är det dax att röra på sig/jobba igen!

Helt fantastiskt förresten! >5000 besök! Tack som fan!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: