torsdag 18 februari 2010

En något bättre dag...

Ja, idag har det faktiskt varit lite bättre i alla fall på eftermiddagen. Då sket jag i min handledare och jobbade själv. Det var skönt!
Jag pratade till och med med en ssk och fick ta ett venprov på en svårstucken dam idag... Det funkade ganska bra, bortsett att nålen var lika tunn som kärlet jag skulle in i och det rullade... För de som stuckit någon gång, så använde jag den svarta nålen och lät ett grönt rör droppas fullt utan stas, men det funkade inte att byta rör.

Jag fick även en trevlig överraskning när T och J hade lunch och de kom och hälsade på mig... Det var trivsamt!

Jag sprang faktiskt ner till akuten en kort sväng på lunchen, och se på fan om inte en förtroendevald för vårdförbundet säger att en uska sluta, som inte cheferna visste om, så nu helt plötsligt kanske det finns ett behov på akuten! Hahahahahahahahahaha! Det går inte annat än att bara skratta åt skiten!

Jag har i alla fall bestämt mig. Jag ska ändra på ortopedpersonalen! Det ska vara mer team-arbete mellan ssk och usk, och alla ska gå med på ronderna, något annat är helt otänkbart. Uskorna kan gott börja ta venprov, blodtryck och puls samt EKG, för detta är det ssk som gör idag. Jag frågade idag om de inte var understimulerade? De sa nej, för de visste inget annat... Vad ska man säga, annat än att det är ganska stora kontraster mot akuten där man typ kan ta hand om en patient själv, dokumentera, plocka in, ta prover, ekg, m.m. och till och med i vissa fall till och med rapportera till ssk på avdelningen själv.

De jag jobbade med idag, tyckte nog att jag inte hade släppt akuten än... Det kanske ligger lite i det. Jag älskade mitt jobb på akuten, och nu skulle jag uppskatta det ännu mer än vad jag gjorde i slutet kan jag säga.
Det är skönt att man har gamla kollegor som stöttar en i alla fall! Tack, det värmer!

Nej, nu måste jag nog sova lite...

Förresten, jag var i garaget idag och startade upp hojen! Det var nice som fan, inte utan att man längtar lite till att få dra en wheelie förbi någon fartkamera! *skratt* Det är egentligen konstigt att man kan fastna så för ett föremål som jag gjort för min hoj. Jag uppskattade till och med att smeka den idag, kanske inte sexuellt men ändå! *skratt* Egentligen är man kanske patetisk!

Nej, nu ska jag försöka gå och lägga mig!

Kraaam Alfred

1 kommentar:

Anonym sa...

Man behöver faktiskt inte släppa på rutiner och saker som är bra, så det så. /Allimac