måndag 9 november 2009

Att bli kränkt!

Fan, otacksamma djävla patient!

Idag var första gången jag blev ordentligt kränkt av en patient! Herre djälvar vad det stör mig!

Jag ska ta upp detta med mina chefer i morgon, och hoppas på att kunna ringa och få en ursäkt. Jag tror att hon bara kände sig hopplös och sjuk, men hon gick bra över gränsen.

Mer negativt när jag ändå är igång! Information som inte är förhandlad är given till oss personal. Vi ska dra ner 8 undersköterskor på akuten! Det är inte ens förhandlat.

Mer negativt, jag blev inringd i går kväll till jobbet. Fick öppna infektionsmottagningen igen pga mycket patienter med misstanke om svininfluensa.
Men problemet var att jag har möten idag...
Dvs jag ska vara uppe på facket kl 07 och diskutera om all information som arbetsgivaren gett personalen utan att förhandla, för att sedan gå ner kl 09 på undersköterskemöte.

Våran pandemiplan sattes inte i verket pga att bakjouren på infektion inte tyckte att man kunde börja med det mitt i natten! Nej, för det är ju lätt att välja när patienter söker till en akutmottagningen!

Vi ringer våran L-TIB (lokal-tjänsteman i beredskap) som inte heller kunde få in mer personal. Försökte få ta på bemanningsansvarig enhetschef på jobbet som inte svarar.

Tillslut fick de i alla fall tag i någon, efter bra länge! Då hade ansvarig sköterska (bra jobbat) redan tagit beslutet att ringa in personal för att överhuvudtaget kunna släppa hem mig, samt beslutat att använda en del av våran ambulanshall som provisoriskt väntrum där misstänkta svininfluensapatienter skulle sitta, tills vi kunde frigöra något rum till dom!
Bild kommer på detta!

När man har sprungit arschlet av sig sedan man blev inringd är det sista man vill höra, när min kollega bett en patient vänta undertiden vi spritar av ett rum så att de har någonstans att ta vägen att man är rasist pga detta! Jösses! Klockan var strax efter 23 när detta inträffade, då hade jag inte fått något att äta, inte fått någon rast... Bara slitit djälvar!

Fy fan, vilket djälva skitjobb man har ibland! Cheferna kommer få det hett kring öronen idag, det är bara att försöka kontrollera sig så att det blir konstruktivt.

Nej, nu måste jag försöka sova trots att adrenalinet sprutar i kroppen för att jag är så djävla arg!

Jag kanske bloggar i kväll igen och berättar lite!

Kraaaam Alfred

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, du vet ju vad jag tycker att du ska göra....
Nu ska jag ladda för nattarbete, vad sägs om mån, tors och lör natt och ons dag, yeeha!
Kram fr Allimac