tisdag 24 november 2009

Jorå saaa't ä!

Ja, vad ska man säga...

Jobbar för omväxlingsskull natt igen... Blir en dag ledig i den här veckan i alla fall. Lördag! Gud, vad skönt!

Då har jag redan planerat att dra till Glam, det nya stället på Husaren! Min polare Henrik B spelar! Det ska bli grymt roligt att höra honom på hemmaplan! Han har tydligen inte haft en spelning i Skövde sedan 2002... Maktklabbe!

Var har hänt annars i mitt liv? Idag träffade jag Ballis och diskuterade lite färdväg genom Europa till sommaren på hoj. Om man tjuvmäter lite på kartan, att ta västkusten hela vägen från Skagen, ner till Gibraltar och eventuellt en liten sväng ner i Marocco, skulle resan bli ungefär 950 mil med de ställen vi vill se och de vägar vi vill åka. När man sedan räknar på det, så kan budget/person närma sig 20 000:- (!!!) Så man kanske får tänka om, även om det vore en riktigt kul väg att åka! Vore skitfräckt att dra ner en sväng på semestern till Afrika på bågen!!!
Frågan är om man kan hitta några sponsorer? Kanske någon som läser? *ler*

Men det blir nog svårt med sponsorer... Jag har i och för sig inte provat, men utgångsläget är väl lite sådär... Jag har nog kommit fram till hur jag ska packa i alla fall... Jag kommer att ta en handduk och göra hål i så jag kan fästa sadeln, sedan köpa mig en aluminiumbox som jag ska packa i som jag fäster på sadeln. Under denna ska jag förmodligen har 2 st mjuka packväskor av någon budget-typ, men som för guds skull är vattentäta. Sedan måste jag nog ha en tankväska oxå.
Mera inköp kommer att bli: Trianga-kök eller gasolkök, mc intercom av trådlös typ så man kan prata mellan cyklarna. Eventuellt ny sovsäck och liggunderlag, och kanske dela på ett tält med Ballis, eller hur det nu blir. Jag kanske kan använda farsans gamla tält oxå.. Även om det bara är lite sådär vattentätt om jag inte missminner mig...

Åh, jag vill verkligen komma iväg på den här resan! Shit man!!!!! Inte något sporrad blir man av att ha kollat på både: "Long way round" och "Long way down" heller...

Ja, vi får väl se hur man lägger upp rutten... Det kanske blir en kortare trip, även om det känns rätt "sugit" men om man ska gå efter ekonomin så kan man ju börja fundera lite...

Nej, nu måste jag kolla lite intercomsystem...

Ha det fint!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: