torsdag 12 november 2009

Mycket jobb och lite sömn...

Ja, vart ska man börja?

Jag var på skyddsrond på akuten idag.. Inte mycket nytt att tillägga, förutom vårt nya väntrum och triagerummet. Men detta har vi redan diskuterat så det var nog den snabbaste skyddsronden jag varit med om...

Efter detta, upp till facket. Det var stängt... Prata med MIK, som är facklig för vårdförbundet. Trevlig prick det där!

Hem och sova en liten stund var det tänkt... Det blev en lite längre stund naturligtvis... Jag hade nytt möte 15:20... Jag hade ställt klockan på 14:30 så jag skulle hinna käka.. Men vaknade med ett ryck klockan 15:20! Jag hade försovit mig! Fan! Det är inte ofta, men ibland händer det.. Hoppas inte det blir likadant i morgon bara... Jag hann precis till mötet, vilket var skönt!Jag jobbar både dag och natt i morgon. Möte på dagen, jobbar vanligt första av 5 nätter på raken.

Ska bli skönt att jobba vanligt lite... Det är roligt med det fackliga, och jag utvecklas naturligtvis varje gång jag håller på med något. Men samtidigt är det mycket slit... Det är bara ett fåtal personer som tackar en, men det är skönt att man får lite tillbaka!

Nej, nu skulle jag sovit för länge sedan... Och det hade jag förmodligen gjort om jag inte satt mig och kollat på en dokumentärserie som jag fick av Ballis: The long way round.
Det handlar om Ewan McGregor och hans kompis som har fått för sig att åka motorcykel från London till New York öster ut genom diverse länder... Riktigt häftigt! Jag och Ballis ska nog hitta på något nästa sommar! Så man lixom har gjort något lite "häftigare" i livet!

Nej, nu måste jag sova!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: