onsdag 4 november 2009

Nurse Jackie...

Nu har jag sträcksett alla avsnitt av säsong 1... Den enda säsongen som finns med på imdb, så jag antar väl att det inte blir någon mer...

Det är konstigt hur man kan identifiera sig med vissa personer. För Jackie, är hennes jobb allt... Jag känner att jag tyvärr identifierar mig med det... Fan... En riktigt bra serie, som ganska bra återspeglar vardagen man lever i dock utan vissa inslag som att med flit spola ner någons öra i toaletten... *skratt* Hon är för skön! Jackie alltså...

Vad har hänt mer i mitt liv sedan sist?

2 möten med cheferna angående besparingar nästa år på personal. Dvs 5,5 miljoner kronor = ca 15 heltidstjänster på vårat verksamhetsområde (akuten och ambulansen)
Ibland är det inte kul att vara facklig... Det suger faktiskt hästballe ibland. Jag tror att de man företräder, dvs de arbetstagare som är anslutna till Kommunal på min arbetsplats, inte riktigt förstår vad det innebär att vara fackligt aktiv. Arbetsmiljölag, Arbetstidslag, avtalen, våran arbetstidsmodell, lagen om semesterledighet, lagen om medbestämmande i arbetslivet, skyddsronder, x-tra möten, m.m. Det är en fördel om du vet vad som står i de här lagarna... Om inte ska du deffinitivt veta vart du ska leta... Det plus att ha ett vanligt jobb på golvet tar ganska mycket energi emellanåt...

Usch, ja... Det var det tråkiga...

Det roliga som har hänt är att jag blir bara mer och mer nöjd med avgassystemet jag byggde till min bil! Det låter skitbra!

Jag var idag på alphakurs igen.. Där vi diskuterade om Gud leder oss i rätt riktning, fast samtidigt har gett oss den fria viljan... Det blev en spännande diskussion!

På väg hem träffade jag på A. Vi ska kanske ta en fika på torsdag! Det blir trevligt som fan!

Just det ja, innan mötet idag, fikade jag med en gammal klasskompis som jag gick på högstadiet med! Det var rasande trevligt! Kul att se henne igen! Det var nog ett par 3 år sedan vi sågs sist... Mycket hade hänt, men det är som vi har diskuterat. Vi är såna där kompisar som inte behöver höras av varje dag, vi vet vart vi har varandra ändå. Det spelar ingen roll om vi inte ses eller hörs på 3 år, så tar vi ändå vid där vi slutade. Sånt är kul!

Nej, nu ska jag försöka sova lite... Känner mig lite mosig i huvudet...

Kraaaam Alfred

Inga kommentarer: