tisdag 18 augusti 2009

2 nätter kvar!

Ja, då börjar man komma till slutet av sin arbetsperiod, bara 2 nätter kvar innan jag får ledigt ett och ett halvt dygn! Jippie!

Jag tog mig friheten att radera några otrevliga kommentarer, efter det förra inlägget... Om det gjorde er något, skjut mig då! *ler* Usch, det måste vara tråkigt att vara bitter...

Jag skrev att jag skulle skriva om stjärntecken... Men nu kom jag i stället in på lite mer med allmän inställning till livet...
Alltså, jag får mina svackor ibland som alla andra vanliga dödliga, men varför ska man bli bitter? Varför kan man inte bara acceptera det som händer, för trots allt har nästan uteslutande allt, något att göra med medvetna eller omedvetna val. Jag vet, jag ska inte tjôta om val nu igen. Men ibland kommer det bara till mig. Det är väl klart att man har ifrågasatt och till och med varit bitter själv, men det blir lite tråkigt i längden...

Jag fick en bok i födelsedagspresent: "Healing från visdomens källa" Jag har läst kanske en 4-del, men jag tycker nog att de råden som står i den inte är nytt för mig. Blir ingen utmaning i att läsa den på något sätt, sedan var den inte direkt rolig att läsa. Hela bokens princip är att det utgår från en känsla, och sedan står det någon klok vers till att börja med, sedan förklarar författaren vad som gör att personer som inte tänker rätt (enligt henne) blir som dom blir när de upplever den känslan. Sedan står det någon fin vers igen och där man ska gå in i sig själv, ge sig själv sin välbehövliga tid, sedan be ens (som hon säger "inre guider") guider om hjälp att inte behöva uppleva detta igen, utan att få hjälp med att klara dagen (typ).

Allt handlar väl om att lyssna på sin inre röst egentligen? Jag är ju som de flesta kräftor en väldans känslomänniska... Ibland så känslig att jag knappt förstår mig själv... Men något som jag är bra på, tror jag är att lyssna på mig själv.
Jag har ju gjort för några år sedan en sanering bland mina vänner, där jag försökte att sanera bort alla energitjuvar. Jag tror jag har lyckats rätt bra med det om jag ska vara ärlig.
Det är skönt att man inte har några kvar. Nu är jag mer försiktig med vilka jag väljer som vänner, då folk som bara tar och tar från ens förråd av energi är väldigt jobbiga att umgås med.

Vad har hänt annars i mitt liv? Jag har varit ute på Harry's idag och käkat lyxburgare! Det satt som picken i Greta! *ler* En polare som jag inte sett på någon vecka hängde med, trevlig att träffas! Efter detta drog vi ut och åkte lite bil. Tog oss upp mot Ryds grottor, där vi höll på att löjla oss med lågväxel lite... Vi släppte iväg bilen på 1:ans låg och lät den rulla, samtidigt som vi gick bredvid och snackade osv. Låter knäppt, men man kan faktiskt ha rätt kul! Man får ju aldrig roligare än man gör på sig, som en gammal vän till mig skulle ha sagt.
Får se om jag kan lägga upp filmen i morgon...

Nu ska jag väl fortsätta jobba lite...
Får se om jag hinner skriva mer inatt...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: