tisdag 18 augusti 2009

Yes!!!!!

Nu har jag fått till en besöks/statistik-räknare... Fasen, vad kul! Det verkar funka med, helt fantastiskt! *ler* Det ska bli intressant att se hur många det är som är inne och läser bloggen!
Det var en herrejösses-massa inställningar att fixa till innan man fick ordning på't!

Jag sökte på Google om visitor counter + blogger, så var det bland de första träffarna jag fick. Vilken skön affärsidé! Jag tycker att han resonerar helt rätt, alltså han som är "chef" för det lilla företaget. Han har lagt ner 6 år hårt arbete på den applikationen som man tydligen kan importera på vilken sida som helst, som man äger d.v.s. När man sedan reggade sig, fick man reda på (om man ville) att när han hade lagt ner så mycket som 6 år av sitt liv för denna affärsidén varför inte låta folk använda den gratis, och sprida affärsidén?

Sunda tankar! Precis som när jag var på Mustasch live för några år sedan. De hade oxå sunda tankar! Jag förstår ju naturligtvis artister som blir arga på fildelning, men ibland... *suck* Jag tror att många gör sig huvudbry för inget faktiskt. Om man nu är artist, vill man att personer ska lyssna på ens låtar, och gå på konserter, eller köpa svindyra skivor?
För att återgå till Mustasch, vi stog där typ 300 pers (en liten konsert) och sångaren frågar publiken: "Hur många har hört våran nya skiva?!" Alla vrålar...
"Hur många har köpt våran skiva?!" Några få vrålar, varpå sångaren säger:"Jag skiter i vart ni har fått tag i våran musik, för skivbolagsdirektörer suger! Det viktigaste för oss är att ni är här och visar erat stöd på våra konserter, ni är grymma!!!!" Alla vrålar igen!
Jag tror det är så man ska hantera det där med fildelning...

För att lämna det kom jag att tänka på MTV. Förr spelade ju MTV massor av musikvideos. Har ni tänkt på vad de visar nu? Det är ganska få musikvideos... Det är bara för att när MTV startade behövde de inte betala stimpengar. (några kronor/spelad gång offentligt) Nu de senaste åren har denna förmån för MTV försvunnit. Så nu har de program som går ut på att leta igenom varandras rum, för att se om personen i fråga är intressant... Känns verkligen som det skulle vara något att bygga på i längden! *ler*

Nu blir det strax strömavbrott på akuten, eller ja, hela sjukhuset till och med... En gång/mån minst provar man så att alla reservaggregat funkar som dom ska... Rätt häftigt att se och höra det! Hela sjukhuset blir helt tyst i några sek innan allt startar igen... Det ska börja vid 06, så jag hoppas att jag hinner skriva klart...

Men ska jag vara helt ärlig, så har jag inte så mycket att skriva för tillfället.

Jag har en fundering förresten: Stjärntecken... Men det skriver jag mer om nästa gång, för nu är det strax strömavbrott...

Kraaam Alferd

3 kommentarer:

anna sa...

Jaaa! Stjärntecken ;)

Jag tänkte faktiskt på det häromdagen.. vad man omger sig med för människor? Och vad de är för tecken.. jag kom fram till att jag umgås med väldigt mycket eldtecken.. :) mina senaste dejter har varit vädur, skytt och lejon. Jag själv är oxe, men har alla planeter (utom solen då förstås) i skyttens hus.. :D

David sa...

Yes jag blev besökare # 100 på din blogg, får jag pris nu hahaha
Hör av dig när du vaknat imorgon så tar vi en fika eller nått :D

Fear of the Monkey sa...

Anna: Jag var lite inne på om man kan spåra vissa sjukdomar till vissa stjärntecken. Men jag har bara funderat än... Jag har inte gjort något med det, även om jag har det bästa verktyget i världen på jobbet. Du får gärna maila mig om du känner för det. Men sedan är det alltid svårt att veta hur mycket man ska tro på astrologi, det kan lätt stiga en åt huvudet oxå... Men det kan ju allt som är nytt *ler*

David: Jag slår en pling när jag vaknat.