tisdag 25 augusti 2009

Nattjobb och el Capitano i Skövde!

Snart ska jag gå på min 2:a av 2 nätter... Det är skönt när man har kompetenta läkare på Akuten! Inatt var det kanonbra på alla kliniker tror jag! Våran kära Capitano från seglingen tidigare i somras var på. Fasen, vad snabb han är! Jag hann knappt ta in patienterna innan de var klara! Jag gipsade, och fixade hela natten fram till typ 3... Det var skitkul!

Vi var ett bra gäng som jobbade inatt! Alla drog sitt strå till stacken!

Igår var jag även inne och jobbade ideéllt i några timmar på dagen, närmare bestämt 4 timmar. Jag lade nämligen en arbetsmiljöframställan enlig arbetsmiljölagen 6 kapitlet 6§ första stycket. Det var skönt! Detta är en stark arbetsrättsligt paragraf som skyddsombud kan använda sig av när man kräver omedelbar åtgärd av arbetsgivaren för att uppnå en tillfredställande arbetsmiljö. Nu fick jag med Vårdförbundet på tåget oxå, så vi lade det tvärfackligt! Gôtt som fan! Det gäller en tröskel som vi måste lyfta sängar med patienter i för att ta oss fram! Det är helt sjukt! Vi har haft uppe detta på skyddsronder sedan -05, och inget har fortfarande gjorts!
Nu har de en vecka tills de ska svara och behandla våran framställan, annars går jag till Arbetsmiljöverket! Jag har redan ringt och pratat med dom! Skönt! Ibland är det nästan att jag hoppas att de kommer ut och gör en arbetsmiljöinspektion, skulle vara intressant om en utomstående uppfattar våran arbetsmiljö som vi gör det!

Nog tjôtat om det... Nu får jag nog ta och göra mig iordning, så jag hinner cabba på bilen innan det blir regn... Sedan beger jag mig ner till Biltema och investerar i en riktningskompass, krita, måttband (30m) så vi kan börja kartera i Ryds grottor igen! Det ska bli kul! Vi pratade om att bege oss ut idag, men det verkar vara lite manfall, så vi får väl skjuta på det någon dag eller 2. *ler*

Hoppas ni har det bra där ute!

Kraaaam Alfred

2 kommentarer:

Tanja sa...

Varför jobbade du GRATIS?

Fear of the Monkey sa...

Jag vete fan... Hade förmodligen inte fått betalt ändå... Sen kanske det är väl mycket att kräva av arbetsgivaren när man ändå kräver åtgärd enlig AML... *ler*