söndag 23 augusti 2009

Jobbig dag...

Upp klockan mitt i natten! (kl 06:20) för att jobba dagen.

Det var rätt ok fram tills klockan var 9, sedan började patienterna strömma in! Det var massor av patienter högt och lågt, men vi hade inga rum att plocka in patienterna på (har nog nämnt förut att vi är väldigt trångbodda på akuten i skövde) så de fick snällt vänta.
När jag gick hem kl 16, hade patienter som kom strax före 10 på morgonen inte fått träffa läkare än... Jag försökt få ner bakjouren på ortopeden, då primärjouren ville ha hjälp, varpå det stolpskottet svara att han var väldigt upptagen nu för det var rond uppe på avdelningen! Ja, jag förstår att det är mycket att göra, men du kanske kunde komma ner efter ronden och hjälpa till att ta några patienter. Nej, det där är väl inte så farligt!
Bakjouren har ansvaret för akuta operationer och att ronda på avdelningen. Men om det är kris på akuten, så ska de komma ner och hjälpa till. Det står klart och tydligt nerskrivet i deras arbetsbeskrivning! Usch, tråkigt folk!

Jösses, jag skakade! En lätt frustration kändes faktiskt i kroppen! Och inte blev det bättre av att våra sk. chefer inte har fixat det jag bad dom om i förra veckan ur en skyddssynpunkt! m.m

Efter detta begav jag mig hem och ringde en kollega som är sjukskriven, det var trevligt och prata med henne en stund. Hon är oxå fackligt aktiv, så vi har mycket gemensamt. Jag sov sedan en stund.
Nu har jag precis kommit från Farsan i Mariestad, där jag fick stjäla lite lackpolish för honom... Jag packade i plastsäck när vi var i Danmark, men detta har gjort små microskopiska repor på min hoj, som som tur är nu är bortpollerade!

Nej, nu ska jag spela lite bilspel, sedan blir det bingen för mig. En lång dag väntar i morgon, med fackligt arbete (krig) i morgon på dagen och sedan ska jag jobba mitt ordinarie pass på natten. Arbetstidslagen verkar inte gälla fackliga! *ler*

Sagt och gjort. Nu ska jag spela!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: