tisdag 1 september 2009

Allmän kris och drivaxel-problem

Jag insåg när jag fick hem knutkorsen i lördags att jag behövde mer delar...
Sagt och gjort, idag åkte jag ut till Björkholms bil och skulle se vad de skulle ha för ett par nya drivaxlar fram på min wrangler... 7400:-/st!!!!!!!!

Jag åkte hem och ringde runt lite, och efter en stund fick jag tag i en kunnig och väldigt trevlig karl på Mooser Metall... Fasen, de kunde få hem axlar till mig tills förhoppningsvis på fredag och de kostade bara 2600:-/st!!!! Så underbart gôtt!!!

På jobbet är det kris, alla undersköterskor gråter. De hade tydligen (utan min vetskap) kallat in alla undersköterskor på akuten på ett akut undersköterskemöte. (hur många akut kan man få in i en mening *ler*) De frågade om det var någon som ville gå till KAVA, då vi var övertaliga. Alla blev jätteledsna, i synnerhet eftersom ryktet har spridit sig att det är jag som får gå annars...
Tydligen ska detta handläggas inom 14 dagar! Sedan ska personen i fråga som det rör sig om få byta avdelning.

Det som inte cheferna tänker på är följande. Alla omplaceringar på grund av övertalighet ska först behandlas i omplaceringsgruppen, där man kommer överens om hur man ska göra. Efter det ska det förhandlas med den beröra personens fackförbund, och först sedan kan man omplacera... Undrar om cheferna vet det?!

I natt drömde jag att jag kom ut till en ö med mina bästa polare. Vi gick in i ett hus, (jag tror det var på Röknerna, en ö i vättern) som Ballis sa att hans farsa ägde. Jag kom in själv först, och då kände jag ett hot. Att man hela tiden var på spänn sådär.. Jag började direkt leta efter ett vapen, men hittade bara massor med plåtar, fulla med kladdkaka... *suck*

Det löste sig fint till slut, och jag vaknade även idag. Men om man funderar på vad drömmen kan innebära, så är det nog så att jag inte kan slappna av riktigt. Eftersom det finns ett överhängande hot om omplacering...

Jag borde nog bara lugna ner mig lite...
Och det hade jag gjort idag, om det inte hade varit 3 pers som ringt mig angående det som händer på jobbet.. *suck* Men det är alltid trevligt att få prata lite...

Nu ska jag se om jag ska luncha på stan med El Capitano!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: