tisdag 29 september 2009

Jaha, då var det dax igen...

Dt var längesedan jag skrev något nu... Senast var när jag hade pratat med pappa angående omstruktureringar.
Det sket sig... Facket centralt hade förhandlat med arbetsgivaren centralt om att gå efter LAS-listan vid omplaceringar. Det suger hästballe... Men det är väl så det är...

Jag har beslutat mig nu för att ändra mitt tankesätt. Jag har kommit på att det inte är någon annan än jag som kan besluta hur jag låter mig påverkas av beslut som tas runt mig... Alltså är det jag som styr över mig själv... Jag är den enda tänkaren i mitt huvud... Nu har jag alltså beslutat mig för att ändra mitt tänkande, och beslutat att må bra och ta bekymren när de kommer istället för att gå och oroa sig för något som kanske kommer.
Så nu är det bättre! Det känns bättre nu... Det är klart att det inte är roligt när drömjobbet är hotat, men skit i det... Köp en ny!
Hihi...

Nu jobbar jag natt igen... *suck* som tur är går jag av nu. Jag och H ska ut och fika i eftermiddag... Det ska blir trevligt. Sedan ska jag eventuellt gå på någon diskussionsgrupp som jag har lovat att vara med i... Det ska bli trevligt..

Nej, nu ska jag ut och röka igen... Det har varit djävligt mycket i natt på ortopeden... Men nu har det äntligen lugnat sig lite...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: