torsdag 24 september 2009

Lite fel på bilderna...

De såg i alla fall bra ut när jag lade upp dom...

Idag har jag pratat med Farsan en lång stund. Han håller på och omstukturera och avskeda folk i Mariestad. Dvs. Han håller på med grejerna som jag är inblandad i...

Han sade något till mig som fick mig att fundera skarpt! Så i morgon ska jag ta kontakt med facket! Nu har kämparglöden kommit i mig igen, efter en kort stunds svajande...

Vad har hänt sedan sist då?

Varit inne i ett tidigare skyddsobjekt inne i billingen... Ett bergrum! Så djälva cool! Helt sjukt stort, och fint!

Jag har reponerat (med hjälp av läkare naturligtvis) en trimalleolär fotledsfraktur! Det är en fraktur där både smalbenet och skenbenet är av på 3 ställen, dvs det finns ingen som helst stabilitet i det för 5 öre! Den hänger och slänger bara som en liten mask... Men det blev så djävla bra! Hur kul som helst...

Sedan fick jag ångestattack! Och sjukskrev mig och gick hem. Jag har världens bästa arbetskamrater! Tack för att ni finns! En helt perfekt ansvarig sköterska jobbade oxå! Hon gav mig bra stöttning! Jag uppskattar det verkligen!

Idag har det varit utbildning och teambuilding på Knistad. Det var trevligt! Jag tror på införandet av det nya triagesystemet "Metts" där vi kommer få helt andra möjligheter till att bland annat smärtlindra patienter! Verkar väldigt positivt! Nu hoppas jag verkligen att sjuksköterskorna vågar använda instrumentet! Nu har vi fått förutsättningarna för att kunna göra ett bättre jobb i alla fall!

Nej, nu ska jag lägga mig lite... Jag antar att det blir en lång dag i morgon!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: