onsdag 30 september 2009

Invigning av ambulansstation och snack med MP...

Ja, först vaknade jag lika glad som vanligt nu mera... *ler*

Jag åkte sedan på invigningen av ambulansstationen i Skövde. Det var trevligt... Det var en djälva massa folk där! Spännande.

Jag skulle sedan fika med C, nu när hon har "kommit hem" från Helsingborg med sin lilla dotter... Men det blev tyvärr inget av... Jag får se när jag kan träffa henne, det kanske blir tight den här veckan...

Jag och Traesk åkte sedan lite offroad efter det att vi hade käkat... Vem kommer då?! Vem kommer då? Jo, Millitärpolisen... *suck* Ja, ja, bara att bita i det sura äpplet och ta snacket... Jag hade precis suttit fast så det var lite svårt att sticka... *ler*
Vi fick lämna körkort, de tog regnummer m.m. Sedan hade han ett allvarligt snack med oss... Han skulle rapportera detta vidare... Men men, vi har klarat oss rätt länge i alla fall... *ler*
Vi får väl se om det blir något av anmälan och så. Jag slog nämligen (som jag brukar göra) upp terrängkörningslagen när jag kom hem från notisum:s hemsida (alla svenska lagar) och läste på. Och sist står det följande: "4 § Den som med uppsåt eller av oaktsamhet bryter mot 1 § första stycket 1-3 eller mot förbud eller föreskrift som har meddelats med stöd av lagen döms till böter. Om gärningen är ringa skall inte dömas till ansvar."
Vad jag kan förstå, så var det vi gjorde ringa... Det var inte långt kört, och det sa till och med MP... Så vi hoppas inte på att det blir något av det...
Traesk hade läst något om att det kanske kostade 1500 :- Det låter väl rimligt att betala. Trots allt har man ju kört offroad utan tillstånd.

Nej, nu är det dax för bingen för mig... Jag ska upp i morgon bitti på utbildningsdag (8-16:30) och sedan ska jag jobba natten...

Hoppas ni har det bra där ute!

Kraaaam Alfred

Inga kommentarer: