torsdag 11 mars 2010

Det tog lång tid igår...

Det var tydligen inte bara att slänga ihop ett fäste som jag trodde, men nu är det gjort. Klockan var visst 00:25 när jag kom hem...

Jag tog en 5 mm järn som bakstycke och sedan 3 mm sidostöd som jag svetsade ihop och borrade hål i, jag la 2 lager svets på alla fogar... Undertiden som J gjorde ett bra jobb och putsade till kanter och formade lite, höll B på att slipa metallrent på bakaxeln, så jag kunde koncentrera mig på att tänka.
Jag fixade och trixade en del för att forma 3mm plåten efter bakaxeln, men det blev rätt så ok faktiskt, även om jag fick stress-svetsa lite på slutet. Hade man tänkt efter så hade jag gjort en sak i taget, men det ska ju ske på en gång med mig... *ler* Det hade i efterhand varit bättre att bara tillverka igår, då vi fick släppa på bakaxel, lyfta upp den för att jag skulle komma åt och svetsa... Sedan montera en annan dag när man hade haft lite bättre om tid... Men man lär sig varje gång.. .

Men det håller väldigt bra. Skitdålig väg från verkstan i Mariestad nämligen, och med 3 pers i bilen plus alla verktyg testades detta rejält. Ska se om jag kan publicera en bild i morgon på det färdiga resultatet...

nej, nu blir det lite spel...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: