söndag 14 mars 2010

en liten blogg kanske?

Det var länge sedan sist!

I fredags var det dax! Nästan 6 grader varmt och solsken! Vägarna var ganska torra... Har ni kommit på det än?
Jag drog till garaget när jag hade duschat och gjort mig i ordning.... Nu då? Ok, nu har ni fattat...
Öppnade dörren till garaget, och där stod den, röd och fin! Precis som jag lämnade den ca 2 dagar före... Jag knuffade ut den ur garage, och startade igång den... Under tiden motorcykeln blev varm passade jag på att hacka upp en gång så jag kunde köra upp cykeln från garaget, då det fortfarande låg snö kvar...
När jag är i full färd med detta kommer hyresvärden och grannen i garaget (som var sugen på att ta ut sin nissan s14 A, moddad som fan!) de frågade i alla fall om det var dax nu... YUP!
Klev på hojen så lätt så det kändes aldrig att jag hade varit av den... Första gången på våren brukar man ju tycka att det är ett djälva drag i hojen... Men jag kände det inte så... Det kändes bara hemma!
Jag drog i alla fall upp till Statoil i Ryd och sedan östra leden till 49:an, fortsatte sedan ut till Sventorps mack, där jag vände...
Gud vilken känsla! De första turerna är fantastiska...

Vad har hänt annars?
Jag var nere på akuten i dag och hälsa på på rasten... De frågade när jag skulle komma tillbaka...
Jag sa att jag inte kommer att vara ensam att söka tjänsten när den väl kommer ut...
Det blir nog tufft att komma tillbaka på ett sätt... Man har lixom vant sig vid att ha lite att göra nu, även om det kan vara körigt ibland oxå. Men då har jag ju valt det själv...
På akuten kanske 9 av 10 pass är köriga, och 1 lugnt... På en avdelning är det tvärt om...
9 av 10 pass är lugna och kanske 1 körigt...

Jag har jobbat med bra folk idag... Synd bara att magen kukade ur lite... Fick sura uppstötningar, och sedan kände jag av bråcket, så jag fick sitta på toa en stund. Men gud, vad jobbigt det är att gå runt och må illa... Det finns ju en viss risk att jag får skylla mig själv oxå. Idag var en slarva-med-maten-och-magen-dag, 6 koppar kaffe och fil och flingor till frukost, Mc donalds till lunch och sedan inte ätit något mer... bara druckit 4 koppar kaffe och rökt...
Fick ett bra tips nu av en kompis på MSN, det var att man kanske skulle äta något innan man gick och la sig...

nej, sagt och gjort... Jag tar mig en talrik fil med flingor och går och lägger mig... Ha det fint tills nästa gång...

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: