tisdag 9 mars 2010

en bra dag som vanligt...

Ja, har jag gjort något speciellt idag? Ja, jag har faktiskt gjort det...

En av de som jag trivs med bäst på avdelningen, och som det funkar bra med, var lite ledsen idag. Jag vet inte varför, och har inte luskat i det, utan känner att om jag ska få reda på vad det är, så berättar hon det. I alla fall... Jag gick ner på lunchen och stod i kö till en sleten i deg, eller french hot dog som det oxå kallas, när jag såg ett vykort. På detta stod det: "Jag hoppas din dag blir full av överraskningar" och så var det ett par som hade dukat middag på en brygga, och när gubben sätter sig på stolen, åker han naturligtvis i sjön och drar med sig duken. Bilden är lite klatchit tagen mitt i luften så klart.
I alla fall, så strök jag: "Grattis" som det stod på baksidan och skrev i stället ett cheer-you-up card. Och så köpte jag en plopp till henne oxå. Jag lindade in detta i skethuspapper och drog tape runt det och sedan fick hon det. Det kändes bra! Kanske blev en lite bättre dag i alla fall.

I övrigt har dagen varit bra. Jag har lagt om min första ex-fix (eller ja, 1:a på avdelningen) själv. Jag har sprungit som en liten tätting fram och tillbaka till div undersökningar idag.

När jag kom ut så har naturligtvis min bil gått sönder igen... Stötdämparefästet som gick sönder i december har gett sig nu igen... Men nu har jag redan bokat tid i Mariestad, så jag kan tillverka ett nytt i morgon kväll. Nu gör jag skiten från grunden och modifierar det lite så det blir starkare än orginal...

Nu är det dax att sova, har en lång dag framför mig i morgon, och en trevlig fika att se fram emot..

Kraaam Alfred

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan vad du är go! :-)

Fear of the Monkey sa...

man får tacka!