lördag 6 mars 2010

Ja, jag vet...

Jag har börjat slarva med att uppdatera bloggen varje dag...

Idag gick kameran på telefonen ännu mer sönder... En ring som förmodligen fungerar som dammring lossade... Nu tar jag bilden, ser bilden, men när jag ska skicka iväg den eller ändra den så blir det bara grått... Trist som fan, nu blir det bara text ett tag tills jag skaffat ny mobil

Jag pratade med EH på akuten som är verksamhetschef i veckan... Det verkar som de har tagit bort för mycket folk... Hon ville veta om jag kunde tänka mig att komma tillbaka...

Jag sa ja... Men det är mycket som ska ordnas tills dess. Sedan är det ju LAS som gäller, man är ju lång från ensam att bli omplacerad menar jag...
Och de som har slutat samtidigt som jag har ju totalt längre anställningstid än jag... Men vi får väl se hur det går.

Det är ju väldigt dubbelt... Jag upplever inte att jobbet uppe på ortopeden är jättestimulerande, men samtidigt behöver de få lite förändring där uppe, en förändring som jag tror jag kan erbjuda.
Sedan kanske inte cheferna på bygget tänker längre än näsdjävel räcker... Tänk om ingen vill komma tillbaka då? Tänk om de står där utan folk? De hade redan problem att få in vikarier för i sommar...

Samtidigt känner jag mig inte helt färdig med akuten... Men man kanske skulle plugga till hösten i alla fall.
Jag ska ta kontakt med en personalsekreterare på måndag så jag får ett anställningsbevis som jag skicka till Studera.nu...
Så man får in allt i systemet... Tydligen ska man skicka in kopior på allt som man vill ha in i systemet, som förövrigt redan jag tycker är ett skitsystem som kan förbättras avsevärt...

Usch, man kanske skulle bli chef... Eller politiker? Jag känner mig som en gnällkärring ibland.
Jag har nog blivit lite hårdare sedan jag har blivit sviken av mina chefer tror jag...
Jag vet inte varför? Kan det vara att man helt plötsligt blev av med sin trygghet?
Kanske är därför jag har fått börja använda min bettskena igen.. Kände av vänster sida av käken igen.. Men nu är det ok... 1 ipren emellanåt, så funkar det fint...

Jag är faktiskt lite imponerad över min besöksstatistik! Häftigt! Kul att ni läser! Ni får gärna lämna kommentarer.

Jag känner mig lite halv stressad hela tiden... Kanske dax att meditera lite igen.
Har slarvat lite med det oxå...

Nej, nu ska jag kolla mailen...

Ha det fint så länge!
Kraaam Alfred

Inga kommentarer: