torsdag 4 mars 2010

Illamående och OTA.

Nu kom jag precis hem från jobbet... Som vanligt är det seeeeeeeegt på kvällarna på en avdelning.
På väg ner till omklädningsrummet blev jag lite lätt illamående, och det sitter i än faktiskt, hoppas det släpper över natten och att jag inte blir sjuk nu...

Jag var nere på OTA igår och gick bredvid! Det verkar vara en trevlig avdelning! Shit, vilken snygg och trevlig tjej det jobbar där nere halvtid!
I övrigt verkade det vara ett riktigt trevligt jobb. Men sedan är frågan: Efterfrågan är stor, men man måste flytta för att få jobb. Hmm... Kanske bättre att stanna hemma?
Jag vet inte... Det verkar som om ortopedingengörerna träffar mera patienter och gör mera avgjutningar, medans ortopedtekniker tillverkar mera. Sedan är frågan om det är någon skillnad i längd på utbildning. Sedan finns ju syrra oxå.... Hmm, får nog kolla upp detta lite noggrannare.

Fasen, jag kollade på däck idag! Jag skulle vilja ha 31x12,5 men det finns bara svindyra däck. Inga budgetdäck som jag vill ha... Jag orkar ju inte köpa nya fälgar heller, eller ja, orkar och orkar, det blir fan dyrt...
Så nu har jag kollat på 31x10 som får plats på orginalfälgarna.

Nej, nu ska jag försöka kurera bort mitt illamående lite. Kanske skulle äta något? I kväll har jag bara käkat en dubbel snickers, och druckit 6 koppar kaffe... Kanske är därför jag mår lite illa?

Nej, sagt och gjort...

Kraaam Alfred

ps. över 6000 besök! Grymt! Ni får gärna kommentera!

Inga kommentarer: