torsdag 23 april 2009

Åh, vilken dag!

Igår var en bra dag! Först pratade jag i telen från kl 8:30 - 12:30 ungefär. Efter detta sov jag en stund och sedan pratade jag i telen igen...

Jag drog sedan och hämtade Tanja. Jag skulle hjälpa henne och planera en kurs som hon håller idag. Jösses, det var inte lite att planera! Hon hade fått ett "talarmanus" från Handels, men när jag läste igenom detta, så lade vi upp det på ett annats mer givet sätt att presentera. Men det tog tid! Hon är inte riktigt som jag vad det gäller att planera. Jag tänker: "Äh, det löser sig, sa han som sket i vasken" medans hon ska planera allt in i minsta detalj. Något som är kul är att vi kompletterar varandra så bra när vi ska presentera något! Men idag håller hon kursen själv, som jag tror kommer bli jättebra!

Vi åkte hem till morsan och eldade brasa, drack , och planerade sedan körde jag hem henne. Men det var jättetrevligt!
Tack för att jag Anna satte oss i samma bil under skolturnén, annars hade vi aldrig lärt känna varandra!

Nu har jag precis vaknat till, kollat upp frisktandvårdsförsäkringen om en bettskena kan ingå i detta, då jag inte fick några direkta svar när jag ringde och frågade! Jag var faktiskt lätt frustrerad efter 15 min samtal, med någon som "trodde det ingår". Så tillsist sa jag: "Men jag har tecknat den här försäkringen hos er, och det är ni som tillhandahåller försäkringen, borde då inte ni vara informerade om vilka villkor som gäller och vad som ingår?" Varpå jag får svaret: "Jo, men vi säger såhär... Du får skylla på mig om du får betala." Varpå jag säger: "Men då fakturerar jag dig då!" "Nej, men.."
OSV. jösses, vad svårt det ska vara att läsa innantill 4 st A4 sidor! Nu har jag i alla fall läst igenom villkoren som finns (som tur är på nätet) och det ingår. I annat fall skulle det kosta 1900:- för bettskenan, typ 750:- för undersökning och sedan skulle de säkert ha några hundringar för tillverkningen....
Men nu slipper jag betala det! Jippie!

Nej, nu är kl 14, och jag måste börja göra mig iordning för jobbet.
Blir en snabbdusch och sedan dra till Gyllene Måsen och köpa käk...

Ha det bäst så länge!
Jag är så glad!!!! *hihi*

Kraaaam Alfred

Inga kommentarer: