måndag 27 april 2009

Natural horsemanship, shit! *ler*

Nu sitter man på jobbet igen! Bättre idag än igår, tack o lov! Men peppar, peppar, ta i trä.

Natural horsemanship. Ja, detta är intressant!
Idag har jag haft en halvvild, halvgalen ponny i full gallop rakt mot mig, som stannade ca 1 m från mig och stod sedan och tittade på mig.
Det är verkligen förståeligt att folk fastnar för de här grejjerna. Att känna av en Häst/Ponnys energi på det sättet är helt fantastiskt.
För mig som lekman är det med skräckblandad förtjusning man sysselsätter sig med dessa aktiviteter. Jag hade aldrig klarat av det utan stöd av min "gamla" kollega! Tack så mycket för idag! Det har varit helt underbart! ;-)

Man känner verkligen av hästen, och en viss samhörighet uppstår. Man upplever kanske "det universella språket"? Jag kände nästan vad hästen kände idag... Några gånger till ska det nog bli ordning på det. Men eftersom jag är så fruktansvärt ovan vid hästar så kanske man spände sig mer än nödvändigt. När man blir mer avslappnad tror jag det löser sig naturligt.
Det var i alla fall kul, både att träffa dig och hästarna!

Jag skulle nog kunna tänka mig att uppfostra ett fôl från början. Så man lär sig vart man har hästen. Då tror jag att man skulle kunna lära sig lita lite mer på de där oberäknerliga rörelserna de sysslar med...

Nej, nu ska jag överlämna datorn till andra mer välbehövliga aktiviteter.

Jag kanske skriver mer sen!

Kraaam Alfred

1 kommentar:

Plättä sa...

så, nu har jag skrivit lite i min blog då =)