torsdag 30 april 2009

Packa och dra!

Idag har jag haft min första sk. semesterdag! Det kan man knappt klassa den som eftersom jag fick hoppa in med lönelistorna (fackligt) snabbt på jobbet. Med snabbt menas 1,5 h och sedan på utvägen så fick en kollega se mig, det var inte bra... Nu ville hon prata oxå. Det tog sammanlagt 2 h. Det känns fan som man har jobbat ändå! Fan, vad störigt! Ingen respekt för ledig tid!
Men det är tur att jag ska packa och dra nu!

Resan går över Arvika, där vi förmodligen övernattar, och sedan under morgonen drar vi till Hamar förmodligen. Det är en gigantisk mc-träff där. 16 000 motorcyklar förra året! Helt oorganiserat! Skithäftigt! Det började som en grej som några polare fick för sig 1979, sedan dess har det spritt sig ryktesvägen och nu är det gigantiskt!
Svincoolt! Bilder kommer när jag kommit över på den svenska sidan igen, då det kostar typ 40kr/mb att skicka bilder från Norge...
Mc-turen heter Mjøsa Rundt.
Det ska bli trevligt!

Nu är det dax att packa!
Ha det fint tills nästa gång!
Kraaam

2 kommentarer:

Evelina sa...

Till Arvika utan att stanna i Karlstad..... illa:(

Fear of the Monkey sa...

Ja, jag tänkte ringa dig. men det blev inte av. Vi kände att vi behövde hem. Men det tar ju inte så lång tid att åka upp till dig! Kraaam