fredag 3 april 2009

Nu är skolkampanjen över!

En kort resume av dagen!

Hämtade Tanja, sedan bar det av till Tibro och Fågelviksgymnasiet.
När jag var på väg till Skara, så ringde telen... Det var läraren på Fågelvik som ringde och undrade när vi kom. Det var kul för det var första gången någon visat framfötterna så! När jag väl hämtat Tanja, så fick jag höra att det var dax idag!
Dax för att få svaret!

När vi startade Skolturnéen så fick jag i uppgift att ge henne svar om vad som kunde motivera mig att sluta röka.
Mitt svar blev följande: "Jag kan tänka mig att sluta röka, dels på grund av hälsan. Man mår sämre när man röker. Men om jag hittar en träningsform som mina knän håller för, så kan jag nog tänka mig att sluta röka. "

När vi väl var klara på Fågelvik, så drog vi till Skövde och käkade en fin måltid på Max. Tanja rekommenderade en glass med Dumlesås. Djävlar vad god den var! (Tack Tanja för detta eminenta tips)
När vi satt och prata, så kom vi in i värdens diskussion om vad intelligens innebär...
Det blev en intressant diskussion.
Vi gick vidare med olika presentationsformer, i nya grupper. Om man ska lära känna alla i en ny grupp dvs. Vi hade på våran förra utbildning att man skulle ta upp 3 saker som man hade på sig, och presentera sig utifrån detta.
Tanja hade oxå varit med om denna, men även den här. Om du skulle vara ett djur, vilket skulle det vara och varför?
Oj, vilken diskussion vi hade! Man kan verkligen dra det hur långt som helst.
Jag sa: " Alltså, rent spontant känner jag att jag skulle nog vara en Uggla. Dels för dess mytologiska ursprung som en klok varelse, dels att den är fri att flyga vart den vill. Den är även högt på näringskedjan, så den behöver inte lyda någon... Annars skulle jag nog kunna tänka mig ett Lejon. Eller... "
Efter mycket velande fram och tillbaka, så kom båda fram till att en Delfin skulle man nog fan vara... Dels pga dess mytologiska historia, dels att även de är hjälpande, dels att de ter sig intelligenta, dels att de har sex för nöjes skull, dels för att de alltid
ser glada ut m.m.
Vidare diskuterade vi vilken ö man skulle vara och varför: Jag skulle lätt vara Nya Zeeland! Äventyrsön! Lätt! Och sedan skulle jag nog vilja ha med en halvö på köpet faktiskt, och det är Arnheim Land i norra Australien, där Arborginerna har sitt näste! Riktigt coolt!

Ja, jösses, man kan diskutera mycket! Men så djävla kul vi har haft under dessa 3 veckor. Tiden har bara flugit iväg! Tack så mycket för den här tiden.

Vi pratade om jag kanske skulle bli handledare, så vi kan hålla kurser framöver. Det kanske kunde vara något att satsa på!
Det behövs ju folk överallt att hålla kurser, så varför inte.

Efter detta har jag hunnit med att köra Tanja till Skara, sedan till garaget, för att åka båge. . Blev bara typ 7 mil idag, men jag kanske hinner åka i morgon med...

I morgon blir det en dag hemma på Åna med vedklyvning och allmäna alltiallogöror... det blir nog bra.. G (morsans kille är där) syrran och morsan, så det bör bli trevligt.

På tal om det så får jag nog gå och lägga mig nu... Det börjar bli lite sent. Jag ska upp tidigt i morgon bitti...

Tills nästa gång!
Kraaam!

1 kommentar:

Tanja sa...

Haha, du var promt tvungen o nämna att delfinerna med har sex för nöjes skull va, HAHA! Jadu, ön får jag nog allt fundera på istället... Klurigt. Prata med Anna på tors när vi är i gbg angående handeldare. Skulle ju vara SÅ kul o vi vet ju att vi funkar ihop med :D Kraaam