torsdag 23 april 2009

Shit vilken kväll!!!

Ujujuj!
Det var bara 2-3 patienter på ortopedsidan när jag kom. Och naturligtvis är det väääääldigt lite för att vara ortopeden vid den tiden...
Sagt och gjort, jag skyndade mig bort till beredskap och säkerhet och fixade mitt nya passerkort. Det skulle tydligen vara fixat den 1/4, men jag var väl lite sen som vanlig. Jag var förövrigt den 76 personen den dagen, så jag var inte ensam i alla fall.

Efter detta började det rulla in patienter kan jag säga!
Herredjävlar vilken fotled jag såg! Några dagar gammal oxå! En bimalleolär fotledsfraktur med inkongruens i fotledsgaffeln. Laterala malleolen var av i syndesmoshöjd och en benbredd förskjuten! Jösses, den var inte vacker! Och hon hade verkligen varit hemma med den flera dagar!
Efter denna reponerats och gipsats, fullständigt öste det in patienter! Jag minns inte senast när det var en sån dag på ortopeden. Vi hade en van ssk och en ovan. Som tur är har jag ganska bra koll på ortopeden så tillslut ställde jag mig och koordinerade arbetet...
Det behövdes kan jag säga...
vi hade 4 rum att tillgå och totalt 4 personal. 2 ssk och 2 usk. vi hade totalt ca 40-45 patienter på de 4 rummen under kvällen.

Det blir lätt lite körigt. Men det är det som är så djälva kul med mitt jobb!
När man verkligen inte tror att man kan öka mer, så kom det in en trafikolycka med 3 skadade! Då får man bara öka lite till! det är helt underbart! Jag älskar typ oorganiserat/halvorganiserat kaos! Det är då man får se om man är en akutmänniska eller inte. Men jag älskar mitt jobb!

Ja, käkade gjorde jag strax före jobbet. dvs kl 14:30. Så nu ska jag laga mig lite gourmétmat i form av nudlar...

Ha det bäst tills nästa gång!
Kraaaam

Inga kommentarer: