söndag 12 april 2009

Long time, no blog...

nu var det ett tag sedan igen...

Jösses... Nu börjar jag bli lite seg!
Direkt efter jobbet i torsdags, så åkte vi till Jeff Dunham live... Åh, gud vilken kass lokal!!!
Kistamässan! Inte allt för konstigt att Jeff började med att göra narr av mässans lokaler, och säga att det förmodligen var en byggsats från IKEA... *ler*
Vi hade i alla fall hyfsade platser! Man såg ju tv-skärmen bra i alla fall!
Men fan, vad jag garvade! Jag hade fan ont i käken sen! Mer än vad jag har i vanliga fall menar jag.
Jag har fått Trigeminuspåverkan av att jag biter ihop när jag sover förmodligen. Hoppas verkligen att det är det! Diffrentialdiagnoserna är inga roliga grejjer....

För att hitta den röda tråden igen, vi skrattade i alla fall halvt ihjäl oss på Jeff, riktigt bra var det!

Lite nytt med Achmed the dead terrorist. I övrigt var det lite nytt med guitar man...

Kom i alla fall hem kl 03:40 och lade mig direkt, skulle nämligen upp tidigt och lämna tillbaka att överblivet material och bord, dator, gps, telefoner m.m. till LO, samt utvärdera skolkampanjen.
Tror ni inte att jag försov mig eller? Men bara en halvtimma, så vi hann ändå... Skulle vaknat kl 06:30, men blev väckt av telen kl 07... Då ringde Tanja och undrade om jag var på G... Som sagt var så hann vi ändå... Jag körde... ; ) *ler*

Direkt när vi kom hem från Götet, så åkte jag direkt och repade med bandet... Vi har ju spelning den 29/5. Ska bli riktigt kul! jag ska spela el-gura och sjunga... Kommer vara lite pirrigt men roligt som fan.. Får väl ta några öl så jag kan bota min scenskräck....

kom i alla fall hem kl 01 på natten typ och sedan gick jag fan och lade mig! Jösses vad trött jag var då!

På fredagen åkte jag till farsan med tillhörande fruga tillsammans med syrran och hennes respektive och käkade helstekt kotlettrad med apelsinsås. Det var gôtt! Bra kockat farsan!
Därefter försökt vi lösa problemen med deras nya inspelningsbara dvd. Jösses, vilket meck! Vi höll säker på 1 h med skiten. Men tillsist kom jag på hur det funkade!

Därefter åkte jag till skövde och spolade av hojjen för att sedan åka till Tanja och kolla på film och käka tacos! Det var gött, även om det var vegetarisk färs ; )
Jag har i alla fall lärt mig att corn är någon form av svamp... Spännande!

Ja, vad hände efter detta då?

Jo, just det ja... I lördags åkte jag och käkade med Ballis and friends i Karlsborg. Var även ute och knallade på Hästboudd, det nya bostadsområdet i Karslborg.
Det var lite roligt faktiskt, för när det var till salu för många herrans år sedan, så funderade jag och (om jag inte missminner mig, en av mina polare) på att man kanske skulle köpa det, slutavverka och sedan bygga tomter där! Nu är det någon annan som har gjort det! Så går det när man inte får tummen ur! Men det hade varit en grymt stor investering oxå! Det var väl det men fick kalla fötter av..
Ballis hade kört "Horan" (som vi kallar Toz, min och sedan Ballis gamla hoj, eftersom hon har gått runt bland mannarna! *ler* ) till en av hans kompisar som köpte den nu. Jag körde in honom till Skövde från Karlsborg på bågen, riktigt spännande faktiskt. Jag har ju känt ett tag nu att min bakdämpare är lite för hård. Nu fick jag känna på hojjen när den var lite mjukare.

Tror jag får göra något åt det... Man kunde tydligen ta en dämpare från en Honda CBR 600 RR och slänga på för en hyfsad peng... Öhlins är djävligt bra, men jag tror det går på dryga 4000:- om det nu räcker, och det är ju frågan om det är värt det... Då är det bättre att spara de pengarna till stålomspunna bromsslangar fram och bak. Det ska göra en grotesk skillnad tydligen...

I alla fall, den röda tråden ja!

Jag åkte till morsan på lördag eftermiddag, vi grillade och hade det riktigt fint! Tillslut fick vi fart på våran påskbrasa oxå! Den var lite seg från början, men lite 2-taktsolja och mycket våld löste det fint! Sedan kollade vi på Rallybrudar. En film som på min skala är sevärd, men deffinitivt inte köpvärd. Lite kul miljö bara, gamla rallybilar. Citroën, saab 92, amazon, pv, p1800, bubbla 1200 s , opel kapitän m.m fräckt!

Några öl bättre än vanligt, gick jag och lade mig vid 01. Då hade alla redan somnat! Tur att european giggolo gick på tv:n. Riktigt sjuk film! Jösses, vilken fantasi han som skrev den måste haft!

I dag då?
Jo, dagen började med att jag vaknade och käkade frulle hos morsan, för att sedan dra med bågen till garaget för tvättning, avfettning, avtorkning och slutligen vaxning. Då ringde Ballis och vi tog bågarna till Mariestad och käkade på Valentino. Hawaii med vitlöksås... Som bommul för kranskärlen! Sedan drog jag snabbt som fan hem till Skövde och duschade och gjorde mig i ordning för jobbet.

Det har verkligen varit kriget på jobbet i dag... Fasen, vad kul det är när det blir så! Vi hade 5-6 larm, massor av dåliga patienter, bakjouren inringd... Helt underbart! Ingen som dog under vårat skift heller! Akuten vs. den svarta firmabilen (likbilen) 1-0!

Nu kom jag precis hem och "lånade" hem nya ghost whisperer avsnittet som sändes i USA i fredags. Det måste jag kolla på innan jag går och lägger mig... Ska nog börja snart tror jag, så det inte blir så jättesent idag. Börjar faktiskt bli lite trött om jag ska vara helt ärlig.

I morgon blir det nog en lite längre sväng på bågen tror jag.. Men det märker jag i morgon.
Jo förresten, jag kraschade min tele i onsdags med alla telenummer och min kalender, så jag har beställt en ny tele nu.. Borde komma tisdag eller onsdag hoppas jag. Det blev en till LG. Jag har varit riktigt nöjd med min gamla LG, då nu blev det efterföljaren. LG kc910 Renoir... Blir nog bra som fan! trådlöst nätverk oxå, så man kan synka den mot hemmet.... det kommer jag göra i fortsättningen! Det tog ett tag att få fram alla inbokade datum med jobbet, facket och annat! Men nu tror jag inte att jag har glömt något!

Nej, nu är det dax för mig att börja kolla på ghost whisperer!

Ha det fint så länge!
Kraaam Alfred

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå, Guitar GUY heter han faktiskt! ;P //Jen