tisdag 28 april 2009

Övningskörning!

Idag har jag haft första "lektionen" med en polares lillebror som ska ta mc-kort. Det gick över förväntan.
Det jobbiga är att man måste köra såååååååååååååå långsamt! Jag höll nästan på att somna! Ändå åkte jag på en egen hoj!
Det kommer nog gå väldigt bra för honom att ta körkort. Han behöver nog bara några få lektioner...

Jag var på verksamhetsråd idag... Det gick bra. Jag var nervös som fan, eftersom jag inte fått tag i någon på facket. Men tillslut ca 1 h före fick jag tag i en tjej som kunde hjälpa mig! Det var skönt! Jag tänkte begära en riskanalys med konsekvensbeskrivning för våran nya arbetstur. Men i det här läget tror jag det skälper mer än det hjälper. Det ska startas en arbetsgrupp som ska arbeta med detta i stället. Där ska jag vara med...

Jag skulle idag kunna begära skadestånd av akutmottagningen för att de kränkt mig som skyddsombud. Men som det är nu, så hjälper det inte heller. Men jag var väldigt noga att informera att nästa gång de planerar en ombyggnation, SKA de ha med ett skyddsombud! Det står klart och tydligt i ArbetsMiljöLagen! Elektrikerförbundets skyddsombud skulle vara med och planera ett nytt lunchrum, han missade ett möte, fick 30 000:- personligen och 30 000:- till förbundet! AML är vääääääldigt tydlig vad det gäller de här grejjerna. Eftersom det blir en kränkning av skyddsombudets roll på arbetsplatsen, så blir det även ett personligt skadestånd.
Jag informerade tydligt att jag nästa gång tänker driva en skadeståndsfordran mot dom om det skulle upprepas!

Ja, vad har hänt mer? Skulle koppla in mitt nya bredband, men detta börjar inte fungera förän den 8/5. Men jag ska ringa dom i morgon, så får vi se om jag kan tidigarelägga det hela några dagar, så jag slipper betala dubbelt.

I morgon ska jag äntligen till tandläkaren med min käke! Jag ska få en bettskena har jag bestämt, då jag har trigeminuspåverkan. Ska bli skönt!

Man kanske skulle övningsköra förbi viskadalen i morgon? Det är djävligt fin väg dit! ;-)

Nu är det dax för bingen!
Kraaam Alfred

4 kommentarer:

Plättä sa...

jag kan lova dig att det är bättre =) synd att jag inte kan ta me mig det till dig så du kan smaka ;O) åker hem imorn, säg te om du har tid me kaffe =)

tanja sa...

Ja vet, men när ska man ha tid till sådant då? Har man svårt o säga nej så har man. Är huvudet dumt får kroppen lida...

Fear of the Monkey sa...

Det är sant! Håller fullständigt med!
Men du är den enda tänkaren i ditt huvud!
kraam

Tanja sa...

Jag VEEET det, o just nu känner jag faktiskt en trötthet i kroppen, o jag TROR att den försöker säga att jag borde lägga mig...