torsdag 2 april 2009

En bra dag!

Dagen började bra med att jag kom upp i tid! Trevligt!!! Jag åkte sedan och hämtade Tanja, för att sedan rulla vidare mot Falköping och Ållebergsgymnasiet.
När vi väl kom dit var det typ inget folk där... Det var tydligen för tidigt på morgonen för ungdomarna fick vi veta av den snälla tanten i kiosken...

När klockan hade blivit 11, så hade vi fortfarande bara pratat med typ 20 pers... Lite dålig får man säga!
Men sen blev det en liten "rusning" igen, så vi fick ihop 35 pers i alla fall. Sen sket vi i´t. Fasen, vad tråkigt det var.
Men det får vi väl ta igen i morgon... Fågelviksgymnasiet i Tibro. Blir nog bra som fan! Det går ju môe fôlk där saat ä´!

Vi drog sedan från Falköping, upp mot Skara, svängde av mot Torbjörnstorp, för att sedan åka till Ekornavallen där vi stannade och pausade i solen. Jag råkade lova att ta med min akustiska gura och lira lite i ett svagt ögonblick igår. Men det var trevligt, tills det kom 2 bussar med skolklasser. Helt plötsligt var det fullt med folk.
Efter detta gick resan via Vilske-Kleva mot Skara. (verkar vara en grym MC-väg! Ska kolla in den, kanske redan i morgon) Vi rullade långsamt förbi trandansen, eftersom Tanja inte hade sett den med så pass mycket tranor som det är nu. Men det var massor av tokiga ornitologer där, plus att de snåla asen satt upp P-avgift för att överhuvudtaget man ska få parkera! Ja, man kan visst tjäna pengar på allt!

Vi skulle repat idag med bandet egentligen, men det blev inte av, då alla hoppade av. Tillslut var det bara jag och P kvar. Det blir lite svårt att repa på 1 trummis och 1 gitarrist. Men det blir väl nästa gång antar jag.

Istället för att repa, så blev det en annan repa. Denna gång på hojjen för omväxlingsskull! *ler*
Ner till Hjo via, Varola, Korsberga. Hemvägen gick från Hjo, via Norra Fågelås K:a - Tidaholmsvägen (med en pissig Wheelie) sedan mot Korsberga och hem till Skövde via Varola.

En liten tripp blev det, men nu har jag kommit på att jag måste göra något åt min dämpare bak. Den är helt åt helvette för hård. Vissa hade tydligen bytt till en dämpare från Honda CBR 600 RR. Det skulle funka rätt bra. Får väl se om jag ger mig på det någon dag. Det är ju en fråga om pengar mest faktiskt. Jag märkte det när jag tryckte på ordentligt ut ur en kurva i (en teoretisk *ler*) hastighet av 180 km/h, då kändes den nästan lite hackig eller snudd på lätt orolig i bak. Inget direkt våbbel, men lite hackig. Ja, det är nog så jag skulle vilja förklara fenomenet.

Ja, jösses, det är inte utan att man börjar bli trött alltså.

När jag kom hem i alla fall, så demonterade jag hela el-gitarren. Bytte strängar, skruvade av locket, och fixade till kabelutgångens som har skramlat ett tag. Men nu är den som ny igen! Mycket trevligt.

Nej, nu är jag verkligen jättetrött! Nu blir det till att kasta sig i sängen som en klubbad säl!

Tills nästa gång! Fånga dagen, lita ej till morgondagen!

Inga kommentarer: