onsdag 6 maj 2009

Cementa är vackert på morgonen!

I morse var jag uppe tidigt och åkte upp till Cementa och satte mig och mös... Mmmm, det var skönt och mysigt... Det är inte ofta man kan bege sig iväg sådär, men nu blev det äntligen av!
Det är väldigt vackert där! Skönt att man fick den tiden!

Dagen förflöt vidare med en frulle på Gyllene Måsen. Sedan till jobbet där det var utbildning i Katastrof - organisation. Fick vara med en kvart innan jag blev utsliten på ett akut möte med cheferna angående sommaren. Efter mötet kände jag och de andra fackliga en viss hopplöshet...
Men det kanske kommer ordna sig ändå!
Sjukhuset ligger i Stabsläge (dvs höjd beredskap) då man fortfarande har en stor misstanke om att svininfluensan kommer... Hur ska vi göra då? Bland annat klä oss i rymddräkt med andningsmask, bara vara en personal som tar han om dessa patienter så mycket som möjligt. Men om detta skulle ske, och man ändå smittade, vad händer då om det blir 20 ssk eller uskor som blir sjukskrivna på akuten?! Hur fan ska man göra då?! Det är sådana frågor som en grupp sitter med på sjukhuset på dagarna... Bara hoppas att den inte kommer under sommaren!

Nu ska jag hjälpa en polare att flytta, sen får vi se om jag hinner hem till morsan och hjälpa henne att klippa gräset!
Fullt upp på den "lediga" dagen!

Kraaam Alfred

Inga kommentarer: